pārbūves un nepārbūves

viss par vabole.lv - kritika, komentāri, sūdzības un ierosinājumi
User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

pārbūves un nepārbūves

Post by vabole.lv » 20 Aug 2009 13:35

nu tad pēc skatītāju lūguma...
vabole.lv wrote:armands pirms stundas kopā ar mani miera ielā :muaha:
bijām abi piekāpuši uz csdd par pārbūvēm parunāt.... ehhh, latvija, latvija... skuju :finga: neko nevar un neko nedrīkst.... pat, ja tas uzlabo drošību :snakeman: vienīgais saules stariņš baigajā pakaļā ir tas, ka tiek taisīti grozījumi likumā par pārbūvēm... bet.... nav zināms kad tie būs un kas tajos būs... tikmēr... turpinam blēdīties ;)
mocha wrote:Vai var nedaudz siikaak? Ko tochna nevar/var!
Varbuut ir veerts uzmekleet likuma groziijuma autorus un piedaliities darba grupaa! Savaadaak beigaas nebuus kaa grib un atkal tikai chushs no veertiibas taadiem groziijumiem.
Gan jau citas autoasociaacijas, kuraam ir ar sho visu probleemas to izdariis... ka nepaliekam 'tur aaraa'!

Varbuut ir veerts ieveidot jaunu topiku par sho teemu - bet nu taadu bez spama :smile4:
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by vabole.lv » 20 Aug 2009 13:47

tēma, ko var un ko nevar. man šobrīd mazliet tā kā darbi spiež, tāpēc tā pavisam īsumā. gājām ar domu noskaidrot, ko pēc tehniskās pārbūves un tur sertifikācijas var dabūt cauri pie mums .lv.... nav noslēpums, ka vispakārt mums cilvēki (tostarp vaboļnieki) elpo brīvāk. paskaties skandināviju - kādas tur pārbūves un viss street legal. csp produkti ar ir nopērkami ar TUV sertifikātu, kuru..... pie mums latvijā var iebāzt pakaļā :ban:
reāli ir tā, ka nedrīkst:
- pārbūvēt balstiekārtu;
- pārbūvēt stūres mehānismu (izņemot, ar tā paša ražotāja, ja nu viš ir citam modelim paredzējis stūres pastiprinātāju);
- aizliegts pārbūvēt bremžu iekārtu (aizmirstiet par savas vaboles disku bremzēm);
- kit cari netiek reģistrēti kā suga....
drīkst:
- mainīt pret tā paša tipa dzinēju, ja netiek mainītas stiprinājuma vietas (ja tiek, tad teorētiski ar var, tik vajadzīgs projekts dzinēja stiprināšanai)

diezgan sūnaini vispār.... viss, ko es gribēju darīt, tas viss ir nelegāli :D pacēlām arī jautājumu par ilmāra sen jau diskutētajām vaboļpiekabēm.... teorētiski nedrīkst, bet, ja tu piesakies kā ražotājs un liec kopā no sertificētiem mezgliem utt. tad var dabūt cauri (tik kurš no mums grib kļūt par ražotāju?) :muaha:

par kaut kādu darba grupu pagaidām ir pāragri runāt. mēģināšu tuvākās dienās biki pakomunicēt ar citiem auto klubiem, kuriem šī tēma smaga. un tad jau būšu atpakaļ ar feedbacku
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by vabole.lv » 20 Aug 2009 13:54

interesentiem - patreiz ir trīs saistošās lietas:
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
http://www.likumi.lv/doc.php?id=88101" onclick="window.open(this.href);return false;
Riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi
http://www.likumi.lv/doc.php?id=139095" onclick="window.open(this.href);return false;
Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi
http://www.likumi.lv/doc.php?id=92907" onclick="window.open(this.href);return false;
vēl jau ir kaut kādas ES normas, bet par to tā līdz galam neviens nemācēja pastāstīt....
vw typ1 '56 vw typ1 '67

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by PowerMeower » 20 Aug 2009 15:24

vabole.lv wrote: - aizliegts pārbūvēt bremžu iekārtu (aizmirstiet par savas vaboles disku bremzēm);
Raimis salika visas četras...un nekas ....brauc laimīgs un skatē neviens pat neiepīkstas ...tā kā ...

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by arturs » 20 Aug 2009 16:26

Bet vai tad mūsu OSCar nav ražots no nulles un pie tam vēl piereģistrēts tepat CSDD ????

Te mums ir vismaz viens pārstāvis no OSCAR, lai dod kādu info !

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1229
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by armands » 20 Aug 2009 17:19

arturs wrote:Bet vai tad mūsu OSCar nav ražots no nulles un pie tam vēl piereģistrēts tepat CSDD ????

Te mums ir vismaz viens pārstāvis no OSCAR, lai dod kādu info !
OSCar ir SPORTA AUTOMOBILIS- paredzēts sacensībām, un nav paredzēts koplietošanas ceļiem, izņemot pārbraucienus uz, starp un no sacensībām. Tur var taisīt un buvēt visu ko- to regulē Autosporta Federācija.
vabolis '68

User avatar
fiskars
foruma ģeds
Posts: 656
Joined: 20 Jan 2005 17:38
Location: Rīga, Ogre
Contact:

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by fiskars » 20 Aug 2009 17:56

arturs wrote:Bet vai tad mūsu OSCar nav ražots no nulles un pie tam vēl piereģistrēts tepat CSDD ????

Te mums ir vismaz viens pārstāvis no OSCAR, lai dod kādu info !
Smejaties vai raudat, bet tikai pagājušā gadā OSCaru beidzot izdevās piereģistrēt. Visu iepriekšējo laiku OSCari bija ar IZM nummuriem (t.i. izmēģinājuma ), kur katru gadu nācās iet tehnisko komisiju un tad piešķīra tehnisko apskati un apliecību. Mūsu valsts izceļas ar savu bardzību, jo OSCar jau no paša sākuma saņēma FIA atzinumu, bet LV uz to ir pilnīgi nospļauties, viņiem ir savas prasības un dari ko gribi!! :ban:
VW Bubbla 1965, 1200 Lim.
VW Käfer 1973, 1200, 6V

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by PowerMeower » 20 Aug 2009 18:33

Vo,Vo...perpendikuls un paragrāfs... :( :opaa:
Dzintars joprojām cīnās par sava neticami "jaunā" busa izlaides gadu un tam pakārtoto nodokli... :oops:
Buss nāca no poļiem, kas savos dokumentos kā pirmās reģistrācijas datumu raksta PIRMO REĢISTRĀCIJAS DATUMU POLIJĀ !!! Turpat figurē , protams , arī automobīļa ražošanas gads....Bet mūsējie cirviski paņem tikai šo PiReg datumu un ieraksta mūsu reģistrācijas papīros, jo tur NAV citas ailītes kā tikai Pirmās Reģistrācijas Datums...un pofig ka tas nav reālais auto izlaides gads !!! Un ceļa nodoklis attiecīgi kā 200*. gadā ražotam busam...

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1229
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by armands » 20 Aug 2009 19:25

Vabole No5 wrote:Vai tie tur, kalna galā, mūsu "vārgos pīkstienus" vispār sadzirdēs??
Viņiem arī lielkalibra artilērijas ( prese & tV ) troksnis līdz šim ir bijis tāds pakaļas klusais pukšķis... Tās izmaiņas jau vajag MUMS , bet mēs diemžēl neesam tie, kas ir pie siles... :(
Es jau tagad esmu tā kā pa vidu starp "tiem" un "šitiem" :smile2: , bet man drusku gribas piekrist Jurim, ar ko mēs CSDD runājām, ka galvenais jau nav - atļaut vai aizliegt, bet ka var atļaut kaut ko tikai tad, ja tas ir pārbaudīts kādā sertificētā vietā tepat. Tas likums jau attieksies uz visiem, ne tikai uz vabolistiem. Un ja mēs varbūt vel mēģināsim vismaz likt detaļas ar kādas citas valsts TUV atzinumu (kuru jau sūtot uz ārzemēm mazie dzeltenie vīriņi var sadrukāt pēc vajadzības), tad kads cits vienkārši paņems metināmo, cita auto detaļu un pieliks. Un ja tas būs atļauts, tad ielas būs pilnas ar frankenšteina tipa bumeriem u.t.t...... To, ka vajag atļaut pārbūves, bet ar pārbaudi, arī CSDD ir skaidrs, bet valdībai jau nav laika par to lemt- eiropas miljoni jādala....
vabolis '68

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1229
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by armands » 20 Aug 2009 19:41

Vabole No5 wrote:
vabole.lv wrote: - aizliegts pārbūvēt bremžu iekārtu (aizmirstiet par savas vaboles disku bremzēm);
Raimis salika visas četras...un nekas ....brauc laimīgs un skatē neviens pat neiepīkstas ...tā kā ...
Tur gan bija " ai, da nu viņu, lai dzīvo....." gadijums, bet ja tagad kādam jaunajam ienāks prātā palūrēt nopietnāk un pasaukt lielāku ekspertu, tad būs bēdīgi... :( :( Par priekšas bremzēm vel nekas, jo vabolei nāca disku bremzes...
vabolis '68

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by PowerMeower » 20 Aug 2009 22:20

Tas jau arī ir laikam tas trakākais - nodalīt " pure samostrel" no pasaulē jau kādu laiku apritē esošām un ar panākumiem praksē pielietotām detaļām , kas ir izstrādātas speciāli un vienīgi KONKRĒTAM auto modelim...bez nekādas "pielāgošanas" un sastiķēšanas - vienkārši pēc jaunākas tehnoloģijas izstrādāti mezgli, kas domāti, lai viennozīmīgi uzlabotu seno spēkratu tehniskās īpašības, ne tikai smukumam un šķūningam...
Un šīs detaļas ir izstrādājuši ne jau sētas puikas, bet nopietni inženieri !
Par izgatavošanas kvalitāti vēl varētu iet strīds - starp ķīnieti un ķīnīzeri jau arī ir starpība,bet šī valsts jau ražo augstas kvalitātes lietas arī ! Ja jau puspasaules gadiem , sekmīgi lieto šos izstrādājumus, inženieri joprojām "urbj" un pilnveido...kāpēc tad mēs beidzot ar nevarētu pievienoties sunny side of world ?
Ir , manuprāt, dažas lietas kas to traucē, un tas nebūt nav CSDD...
Tie esam mēs paši, tie kas brauc ar nodirstiem pikappasātiem, šķūningotiem bumeriem un pļerkstošiem Audi cigar, treniņbiksēs vai bermuda šortos un šļopenēs...pa viduslīniju džipos... smēķi lūpkaktiņā un mātesvārdi pa skaļo...pillā un šeši šimti pa šmilšainu šošeju...
Līmenītis diemžēl...braukšanas un autokultūra kā tāda ir dikti jau zemā līmeni, kaut skumji to pašam, šeit joprojām mītošajam, atzīt...
Lieta nav dzelžos, lieta ir galvās...bet likums nedrīkst šķirot, un esam mēs tur kur esam...vispār jau bail iedomāties,ka orang-utangam banāna vietā rokās pēkšņi iedos kalašņikovu...
Bet , ceru ,ka atradīsies kāds, kas varēs pietiekami saprātīgi noformulēt ,likuma ietvaros, auto mīlēšanu visnotaļ loģiskā, urlām nepieejamā, formā...citur pasaulē tak arī zemo pierīšu netrūkst, bet tas neliedz tiem citiem realizēt savus sapņus ( kas jau reāli notiek arī te, bet garām valstij), citus netraumējot...
*
...skarbi..mazliet nesakarīgi...bet centos noformulēt savu vīziju... :opaa:

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by arturs » 20 Aug 2009 22:52

armands wrote:
arturs wrote:Bet vai tad mūsu OSCar nav ražots no nulles un pie tam vēl piereģistrēts tepat CSDD ????

Te mums ir vismaz viens pārstāvis no OSCAR, lai dod kādu info !
OSCar ir SPORTA AUTOMOBILIS- paredzēts sacensībām, un nav paredzēts koplietošanas ceļiem, izņemot pārbraucienus uz, starp un no sacensībām. Tur var taisīt un buvēt visu ko- to regulē Autosporta Federācija.

Bet vai tad viņam logā līmē savādāku apskates talonu ? Vai kas cits atšķiras ?

Jo faktiski, apdrošināšana viņam ir, tehniskā apskate logā, valsts numuri virsū! Ja ceļu policists apturēs, viņš tagad sāks skaidrot vai ir sacensības un sāks tagad pieņemt lēmumu - vai šis konkrētais brauciens - ir pārbrauciens sacensību laikā......

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by vabole.lv » 21 Aug 2009 10:38

nu mūsu gājiena mērķis jau bija meklēt šos robus, caur kuriem tu tīri legāli vari izlīst. LR likumdošanā tādu nav. sorī... nocērt kā ar cirvi un pasaka nedrīkst. tāpēc jau es sastutēju nākamo jautājumu - a ja nu es atrodu to robu eiropas direktīvās? uz to atbildēja, ka tad viņi tīri teorētiski NEDRĪKST man iebilst. pie reizes gan arī novēlēja - lai veicas ;) nu lūk... ta nu man ir pavisam nopietna doma šo tēmu izstudēt, jo iespējams, ka visa šī vaboļbūve un remonts jāpataisa par vienu legālu kantorīti, kam būs pašam savs business, bet pie reizes varēs izlaist cauri vienu otru vaboļpārbūvi...

p.s. tas gan man ienāca prātā tikai pēc vakardienas pārrunām ar CSDD. viņi paši ir nonākuši pretrunās... jo.... latvijā tak ir vairāki oficiāli reģistrēti beach buggy. bet vakar tie vīri pārbūvju komisijā kā ar cirvi nocirta, ka pārbūves latvijā NEREĢISTRĒ!!! arī gadījumos, ja pirms tam ir bijis papīrs ārzemēs.... nu tad kaut kur tomēr ir caurums. jeb nu tie vīri paši to nav pamanījuši ;) jārok, jārok, jārok!!!
vw typ1 '56 vw typ1 '67

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by PowerMeower » 21 Aug 2009 14:13

...par beach buggie tieši ar atcerējos , rakstīdamies vakar...
*
Palasīju nedaudz likumus un PIElikumus...nu vispār jau slideni uzrakstīts, katrs var tulkot kā vēlas...
Piem. jēdziens pārbūve - kad viņa ir un kad viņas nav...
Praktiski tas ko mēs te darām ( gribam, taisamies vai jau esam izdarījuši ) ar vabolēm ,
neietilpst ( !!!) formulējumā, bet kā kurš uz to paskatās...un saprot...
nav definēts , ko tieši nozīmē "izmainīt īpašības" ..uz plus vai uz mīnus... no likumā rakstītā jāsaprot, ka jebkura pārbūve ir SLIKTI...bet LABI pārbūvēt pie mums noteikumos nav paredzēts
bet...
ja NAV nez kāpēc redzami slikti, tad ir TĀ JAU TE BIJA NO RŪPNĪCAS un tā vairs NAV PĀRBŪVE !!!
*
vai TIEŠĀM ierēdnis pieļauj domu ka Raimis vaboles aizm diskbremžu konstrukciju izgatavoja pats, pagrabā vai šķūnīti, jeb nopirka Latgalītē kā krievu/turku ražojumu???? an ķīnīzeru kvalitātes garantiju :lol:
*
Noteikumos noteikts, ka nedrīkst izmainīt auto izmērus un tehniskās parametrus...un tas jau arī netiek mainīts, tikai kā ierēdnis uz to reaģē - viņš noteikti iestāsies par to ka šīs īpašības tiek dramatiski pasliktinātas, kaut vabolista mērķis bija pilnīgi pretējs !
Neviens taču nav traks pasliktināt, sačakarēt auto, gatavojoties uz dragreisu ,vai liekot izturīgāku /jaudīgāku motoru ,vai spēcīgākas bremzes, vai drošāku stūres sistēmu...!!!
Un vispār - kurš ta taisa ts pārbūvi ar mērķi "lai noteikti būtu sliktāk kā bija" ???
Gumija ...staipi kā gribi...bet staipītājs ir tikai viena puse, ne mēs... :opaa:

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Re: pārbūves un nepārbūves

Post by arturs » 21 Aug 2009 15:08

Kā jau iepriekš minēts - nav jau ka galvenais aizliegt.....

Es domāju, ka pati būtība - izveidot "kādu iestādi" kas veiks pārbaudi, lai izsniedz sertifikātu ka ar šo pārbūvi var "braukt"

Diemžēl mums ir ļoti daudz "omes tūnigotāju" un izgudrotāju.... tāpēc kaut kā kārtību vajaga un pašiem uz ceļa būs drošāk.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest