VW T3 Coach darbināts ar Subaru

t.i. lielajām vabolēm - vw busiņiem
Post Reply
User avatar
Martins.Macs
centis
Posts: 78
Joined: 25 May 2009 22:55

VW T3 Coach darbināts ar Subaru

Post by Martins.Macs » 23 Nov 2011 16:34

Tad nu pienācis laiks jaunam stāstam par mūsu VW T3 Coach busu. Sis nu ir projekts, kurš aizsākās nu jau vairāk kā pirms gada, bet joprojām vēl nav pabeigts. Viss process ir bijs mazliet kā pa celmiem un ar interesantiem pavērsieniem. Bet nu par visu pēckārtas.

Līdzšim visi T3 mūsu sētā ir bijuši tikai dīzeļ-auto. Visnotaļ uzticami un skaļji rūcoši aparāti. Pa Latvijas ceļjiem pilnīgi pietiekami un efektīvi, bet mazliet kalnākos apvidos vai uz Vācijas bāņiem ir gatavās mocības.

Principā gribējās kautko, kas to relatīvi smago T3 busu padarītu mazliet ņiprāku. Standart WBX 2.1L dzinējs nelikās pārlieku pievilcīgs. Degvielas patēriņjš neapmierinošs un tehniski problēmas atgadās diezgan bieži.

Tad nu sakoties un pētot citu zemju T3 atklājās, ka Subaru dzinēji ir labs risinājums šiem busiem. Internet-sērfojumi atdūrās pie http://www.subarugears.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Tas ir kāds vīrs Austrālijā, kurš atklājis, ka ar nelielu pārbūvi, Subaru ātrumkārbu var parvērst pareizajā virzienā un rezultātā izmantot arī T3. Ģeniāls risinājums, jo kārba un pārnesumi sapas ideāli ar dzinēju.

Tā nu salasījušies visādas gudrības internetā nolēmām, ka arī mums jāpamēģina.

2010 gada novembrī tika noskatīts un iegādāts kāds 90 gada Coach ar 2.1L wbx.

Image
Image
Image
Image

Auto bija nostāvējis pēdējo gadu un pirmstam izmantots kā darba auto. Eksterjers pilnā komplektā, bet protams mazliet apskādēts. Rūsa visās tradicionālajās vietās, bet salīdzinoši mazās devās. Nekas kliedzošs.

Interjers gan cietis laika gaitā. Lielākā daļa saplēsta, izmesta un nobojāta. Ritoša daļa salīdzinoši ok stāvoklī, izņemot aizmugurējos tiltus, kuri burtiski nopuvuši. Dzinējs darbojas, bet uz pēdējās nots. Eļlai mazliet uzsilstot atmostas dzenītis klaudzinātājs. Bet kopumā auto tika novērtēts kā pietiekami labs kandidāts, lai taptu pārbūvēts par Subaru aparātu.

Tā kā auto nebija īpaši braucams, tad aizkļjūšana līdz Latvijai bija jārisina kreatīvi. Tika sameklēta autopārvadātāju firma - Lars Prim.

Kādā vēlā, tumšā un nezēlīgi vēsā decembra vakarā, soferis Aigars ar savu Volvo bij klāt pēc mūsu T3. Auto tika veiksmīgi uzstūķjēts piekabē un devās ceļojumā uz Latviju.

Image

Dažas dienas vēlāk auto jau bija Rīgā un izripoja uz Latvijas zemes.

Image
Image

Nu vairs tikai atlika 30 km brauciens līdz Baldonei. To nu šim auto vajadzētu izturēt. Bet tikām knapi tik līdz Salspilij, kad motors izdzisa... Uz ceļa nebija laika skatīties, bet nospriedām, ka drošivien dzinējs izbeidzies. Tad nu mūsu dīzeļ T3 ķjērās klāt pie vilcēja darbiem.

Image

Vēlāk gan izrādījas, ka bija vienkārši degviela beigusies... nu tā gadās.

Auto tika ieripināts garāžā un veikta pirmā nopietnā apskate. Atverot salona durvis pavērās visnotaļ bagātīgs skats...

Image
Image

Riepas, diski, 3 wbx dzineeji, bremzes, lukturi un vienvārdsakot vēl 2 T3 izjauktā veidā.

Tā kā T3 bij iegādāts, tad bij laiks sākt meklēt Subaru donoru. Par upuri krita kāds Jelgavas autoplacī noskatīts Subaru Legacy 96 gada ar 2.2EJ dzinēju un 4x4. Auto bij diezgan pabraukts, bet motors izskatījās tīri dzīvs un auto tika iegādāts.

Pirms tam gan tika izmēgjināti 4x4 prieki pa sniegu.

Image

Jātzīst gan, ka man nekas tur prātīgs nesanāca. Divreiz bija jārok ārā no grāvja un tršajā reizē vajadzēja T3, lai izvilktu ārā...

Bet par motoru bija labi iespaidi. Jūtams pozitīvs spēks jau pie maziem apgriezieniem. Tas jauki.

Dažas dienas vēlāk Subaru tika upurēts par godu T3.
Image
Image
Image
Image
Image

Pēc Subaru likvidēšanas pienāca kārta busam atvadīties no sava wbx dzinēja.

Image

Jau pirms dzinēja izņemšanas, bija aizdomas par to, ka Ruslans varētu būt paslēpies kautkur motortelpā. Un aizdomas izrādījās pilnīgi pamatotas.

Image
Image
Image
Image

Diemžēl motortelpa nebija vienīgā vieta, kur Ruslans bija pamielojies..

Image
Image
Image

Lēnām un pamazām uz pavasara pusi auto atbrīvojās no Ruslana nedarbiem.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Visa T3 pielāgošana uz Subaru ietver sevī dažu lietu pārbūvi un speciāli pielāgotu detaļu iegādi. Viena no lietām ir ekeltrosistēma, kura Subaru dzinējiem nav no tām primitīvākajām.

Image

Visu šo spagetti savienot ar VW vadiem nav nekāds jautrais darbiņš, tāpēc tika nolemts izmantot meistaru pakalpojumus. Šādas vadu pārbūves veic divas firmas Anglijā, dažas Amerikā un Vācijā. Lielākie un labākie speciālisti ir RJES no GB. Sākumā vērsos pie viņiem, bet tur bija izveidojusies rinda 4 mēnešu garumā. Meklēju citus variantus un atradu firmu Speedbulli Vācijā. Viņi solīja darbu paveikt 4 nedēļās. Super! Domāts , darīts, nosūtu viņiem vadu mudžekli un jau nepacietīgi sākam gaidīt paciņu no Vācijas.

Image

Diemžēl pēc nu jau 5 nedēļām nev ne ziņas no Speedbulli. Mēnesi vēlāk saņemu atbildi, ka esot aizkavējušies, bet drīz būšot viss čiki. Ok, gaidām. Pēc mēneša joprojām klusums. Nu jau ir maijs un viņi beidzot atbild, ka pēc divām nedēļām būšot gatavs. Problēmas esot bijušas ar to, ka man kautkāds "nepareizais" modelis. Ok, gaidu... bet klusums.

Paiet jūnijs..klusums, jūlijs... klusums. Vairs i pat neatbild uz maniem e-pastiem. Augustā sadabūnu kādu vācieti, kurs sazvana viņus un sabar. Speedbulli sasolās, ka tūlīt jau būs gatavs. Tad nu vēl pēc 20 draudu vēstulēm un zvaniem, beidzot 20.novembrī, ar 7 mēnešu nokavēšanos pienāk paciņa no Speedbulli.

Image

Cik patīkami. Patiesībā bija jau zudusi ticība šim projektam, bet nu atkal viss ir atsācies ar pilnu sparu. Aizvakar no Smallcar (USA) tika pasūtīti motora stiprinājumi un speciāli pielāgots alumīnija elļas karteris.

Subaru ātrumkārbas izmantošana gan pagaidām ir atlikta, galvenokārt izmaksu dēl. Šobrīd primārais ir dabūt gatavu dzinēju un tāpēc izmantosim to pašu veco T3 kārbu, kura tiks sajūgta kopā ar dzinēju ar RJES speciāli izgatavoto detaļu. Tā arī ir iegādāta, bet vēl gaida cinkošanu un cerams, ka tuvākajā laikā būs Latvijā. Tā kā varētu domāt, ka viss notiekās, bet kā jau tas parasti ir, tad pēkšņi projektā ir radies jauns pavērsiens..

Vakar vakarā , pavisam nejauši tika iegādāts vēl viens tieši tāds pats T3 Coach buss, kurš ir mazliet labākā stāvoklī un ar ļjoti labu interjeru. Tākā šobrīd tiek cītigi apsvērta doma par to, ka varētu šo auto izmantot pārbūvei.. viss plūst un mainās...

Turpinājums sekos...
Mārtiņš
VW T3 Westfalia 1.9TD

User avatar
maris
iesācējs
Posts: 39
Joined: 15 Jan 2010 10:33
Location: Valmiera

Re: VW T3 Coach darbināts ar Subaru

Post by maris » 23 Nov 2011 19:53

:smile2:
Malači!
Gaidam turpinājumu!

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2639
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: VW T3 Coach darbināts ar Subaru

Post by vabole.lv » 23 Nov 2011 21:35

ņjā... ne pa jokam cilvēki darbojas.
pievienojos mārim > mēs gaidam turpinājumu
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
ivo
foruma ģeds
Posts: 624
Joined: 21 Aug 2007 11:15
Location: Pārdaugava

Re: VW T3 Coach darbināts ar Subaru

Post by ivo » 24 Nov 2011 12:22

Cepuri nost! Lai tik pietiek spēka nonākt līdz finišam! :smile2: :supz:
Mazs cinīts gāž lielu vezumu!!!

User avatar
Martins.Macs
centis
Posts: 78
Joined: 25 May 2009 22:55

Re: VW T3 Coach darbināts ar Subaru

Post by Martins.Macs » 27 Nov 2011 22:21

Šeit tad nu būs solītais turpinājums :)

Tātad plāni pavisam pēkšņi izmainījas, jo uzradās jauns T3 salīdzinši pieņemā stāvoklī un izdevīgāks pārbūvei. Auto ir 91 gada izlaidums ar 2.1wbx un principā identisks T3, kurš tika iegādāts sākumā. Lielākā atšķirība ir tā, ka interjers ir pilnā komplektā un auto joprojām ir tehniskā apskate, kuras nebija iepriekšējam auto. 

Tad nu plāns ir šo "jauno" T3 pārbūvet ar Subaru dzinēju un otru T3 sakopt laika gaitā ar domu, lai pārdotu. Gan jau laiks rādīs, kas tur sanāks.

Atpakaļ pie "jaunā" T3. Uz doto brīdi auto vizuāli ir briesmīgā paskatā. Iepriekšējais saimnieks kāda māksīniecikā vājuma brīdi bija nolēmis nokrāsot auto lillā krāasā... ar rullīti!!! Lillā krāsa, protams, pietrūka un tika aizstāta ar zaļo krāsu, kura arī beigās pietrūka. Tā nu auto ieguva 4 krāsu kombināciju, kur oriģinālā krāsa mijas ar lillā krāsu ,kuru papildina zaļie toņi un melnā krāsa. 
Kādā citā mākslinieciskā vājuma brīdi cilvēks bija sācis visu šo krāsojumu kasīt nost.. Acīm redzot šis vājuma brīdis ir bijis krietni īsāks un mākslinieks paspējis nokasīt tikai vienu stūri. 

Auto ir bijis lietošanā līdz septembrim, līdz atgadījas ķibele ar pakaļējo riteņa balstu. Ruslans nokoda riteni. Auto palika tik uz trim riteņiem un saimniekam zuda jebkāda interesa par auto. Tā nu tas nonāca uz pārdošanu un tapa nopirkts. 

Lai viss būtu interesantāk, tad auto, protams, atrodas uz trim riteņiem dziļā nelurienē Norvēgījā, bet garāža Latvijā. Tātad auto jāpārvieto apmēram 2000km.
 
Sarežģitības rodas protams ar to, ka auto nav kustināms un atrodas vietā, kur lielais treileris nevar piebraukt. 
Rezultātā nācās pamatīgi pacīnīties un ņemt talkā labus draugus ar Syncro. 

Šeit dažas bildes no procesa. Viss norisinājas, protams, tumsā un gandrīz vētras apstākļos. 
Uzdabūt auto uz piekabes vien bija vesels process.Image

Un tad kādi 70km pa maziem, šauriem, līkumotiem ceļiem, kas nemitīgi iet aukšā un lejā. Šeit varens paldies Mārim ar Syncro, kurš dikti skaisti izbrauca visu. 
Image

Beidzot pie esam tikuši līdz treilerim
Image

Vēl tik tāds sīkums, kā jāiestūķē tas buss iekš lielā auto. Par laimi otrs Māris, kurš šoferis treilerim, bija sarunājis iecēlāju. 
Image
Image
Image
Un jau mazu brīdi vēlāk auto atradās iekš treilera. 
Image

Šobrīd auto jau ceļo Latvijas virzienā un cerams drīz būs klāt. 

Turpiājums sekos..
Image
Mārtiņš
VW T3 Westfalia 1.9TD

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests