T3 Westfalia aircooled 1981

t.i. lielajām vabolēm - vw busiņiem
User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 29 May 2010 09:48

Saņēmu busu atpakaļ, diemžēl Robertam nesanāca laiks uzlikt eļļas radiatoru. Pielēju eļļu līdz normas augšējai robežai, un vairāk ar temperatūrām neko nesaprotu. :? No rīta braucu uz centru ar benzīnu. Eļļas temperatūra samērā strauji uzkāpa līdz nepilniem 80 grādiem, un temperatūras kāpšana apstājās, tā arī atbraucu līdz galamērķim ar ~80 grādu eļļas temperatūru, turklāt pēdējās 15 minūtes tā neturpināja kāpt. It kā ar datčiku visam jābūt vairāk vai mazāk OK - ja uzsākt braukt ar rāvienu, kārtīgi uzgāzējot, eļļas temperatūra strauji pieaug, un pēc tam atkal samazinās.

Šobrīd neizskatās, ka būtu kaut kāda tendence motora pārkaršanai...

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 29 May 2010 10:26

Eļļas radiators izlīdzina šīs krasās temperatūras svārstības , kas seko motora ekstrēmai darbībai , arī eļļas ir motorā kopumā vairāk ( jo radiators jau arī ir piepildāms tilpums) un , jo vairāk motorā cirkulē eļļas, jo labāk un vienmērīgāk/ izlīdzinošāk tā saņem un atdod siltumu, tas ļoti pozitīvi atsaucas uz motora darbību
Dēļ kā arī tiek vēl likts motoram apakšā papildus tilpums eļļai, un radiators...pēc vajadzības, protams...
*
Parasti eļļas temperatūras pēkšņās krasas svāstības (jebkuram motoram!) liecina par tās nepietiekamu daudzumu motorā...un tad ir steidzami jāpielej...
( puskrūzīte šķidruma uzsilst un atdziest ātrāk ,nekā baseins...) 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 03 Jun 2010 15:35

Sezona laikam veiksmīgi atklāta - uz laiku esmu palicis bez benzīna padeves sistēmas. Simptomi - degviela nepienāk līdz karburatoram. Kaut kādos brīžos benzīns tiek uzpumpēts, bet tad atkal motors noslāpst.

Sākumā vainu biju novēlis uz elektromagnētisko vārstu, bet izskatās, ka tas nav pie vainas - arī saslēdzot pa tiešo, degviela nepienāk. Nomainīju degvielas filtru - tas gan bija pilns ar smiltīm, īslaicīgi degvielas padeve parādījās, bet pēc tam atkal pazuda. :?
Laikam pa brīvdienām nāksies nedaudz "pavingrot" automašīnas motortelpā. :twisted: Šobrīd aizdomas krīt uz mehānisko degvielas sūknīti...

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 03 Jun 2010 15:58

Kur tu ieliki filtru - pirms vai pēc sūkņa ?
Ja pēc, tad sūknis ir tikpat (ja ne vairāk) pilns ar smiltīm kā bija filtrs...
VIENMĒR FILTRU LIEK PIRMS SŪKŅA !!!!! :shock:

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 03 Jun 2010 16:03

Vabole No5 wrote:Kur tu ieliki filtru - pirms vai pēc sūkņa ?
Ja pēc, tad sūknis ir tikpat (ja ne vairāk) pilns ar smiltīm kā bija filtrs...
VIENMĒR FILTRU LIEK PIRMS SŪKŅA !!!!! :shock:
Filtrs ir pirms sūkņa, pagaidām esmu nomainījis tikai lielo filtru, kas ir netālu no benzīnbākas, bet mazais, kas ir pirms sūkņa, vēl jāskatās, droši vien arī jāmaina. Kā saprotu, tad tur ir nestandarta filtrs - 7 mm ieeja un 12 mm izeja, nav nopērkams jebkurā benzīntankā...

Ir ļoti nelāgais aizdomas, ka varētu būt jāmeklē jauns degvielas sūknis, bet nezinu, vai LV kaut kur to var pasūtīt - vismaz pagaidām apzvanot rezerves daļas esmu uzzinājis tikai cenu, kā arī informāciju, ka "to vairs dabūt nevar"...

Starp citu, tie mehāniskie sūknīši, kas ir machine7.com, pēc apraksta der tikai 1600cc. Droši vien tos ņemt arī nevar? :?:

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 03 Jun 2010 16:54

Kā saprotu, vismaz teorētiski ir iespēja mehāniskā sūknīša vietā likt elektrisko. Kas nav skaidrs ir, kā tas varētu darboties, jo mehāniskajam sūknēšanas jauda ir atkarīga no motora apgriezieniem. Elektriskajam sanāks, ka tas visu laiku darbosies ar konstantu jaudu....

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 03 Jun 2010 17:01

...kas atbilst mehāniskā sūkņa spiedienam !
Ar elektrisko pašregulēšanu, kad spiediens vairs nav vajadzīgs (karburatori pilni...)
var dabūt šeit -
http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=18" onclick="window.open(this.href);return false;
speciāls sūcējpumpis, liekams netālu no dzinēja...jau ir uzstādīts Kristiāna busam, JE87 vabolei u.c.
Vienīgais ko vajag ir slēdzis, lai var izslēgt sūkni, ja vajadzība rakņāties pa el sistēmu vai motoru, to nedarbinot, bet pie ieslēgtas aizdedzes... 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 03 Jun 2010 17:28

Vabole No5 wrote:...kas atbilst mehāniskā sūkņa spiedienam !
Ar elektrisko pašregulēšanu, kad spiediens vairs nav vajadzīgs (karburatori pilni...)
var dabūt šeit -
http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=18" onclick="window.open(this.href);return false;
speciāls sūcējpumpis, liekams netālu no dzinēja...jau ir uzstādīts Kristiāna busam, JE87 vabolei u.c.
Vienīgais ko vajag ir slēdzis, lai var izslēgt sūkni, ja vajadzība rakņāties pa el sistēmu vai motoru, to nedarbinot, bet pie ieslēgtas aizdedzes... 8)
Droši vien der arī šāds:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/low-pres ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Atsevišķu slēdzi man droši vien nevajadzēs - vienošu vadus pie elektromagnētiskā vārsta, kas noslēdz benzīna padevi, attiecīgi, slēdzis "benzīns/neitrālais/gāze" kalpos kā slēdzis, kas atslēdz strāvas, kā arī degvielas padevi uz karburatoriem.

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 03 Jun 2010 18:20

Šiem te ebeja variantam vajag papildus releju un spiediena regulatoru...
Manam piedāvātajam to visu nevajag... :? 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 03 Jun 2010 21:46

Vabole No5 wrote:Šiem te ebeja variantam vajag papildus releju un spiediena regulatoru...
Manam piedāvātajam to visu nevajag... :? 8)
Vai vari izskaidrot, ar ko viņi atšķiras viens no otra? Abi divi ir zemspiediena, abi divi dod ap 130l/h. :roll: Starp citu, Tavs piedāvātais variants jau ir pieejams LV, vai arī jāsūta?

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 03 Jun 2010 22:28

To HUCO vienkārši pieskrūvē kaut kur motortelpā, pieslēdz, novieto pievadu un izvadu pēc vajadzības kādā leņķī gribi, trubas virsū un ...aizmirsti...
pats viņš tur savā nodabā pukšķinās , kad vajag - ieslēgsies, kad nevajag - izslēgsies...tas viss jam ir tur jau iekšā, nekādu papildus ierīču vairs...pats sevi automātiski regulē...
To el. slēdzi jau ar tikai tādai "paša prāta drošībai" vien vajag- kad ir pretspiediens, šis vienkārši pats apstājas... 8)
Ir izmēģināts...
*
Latvijā dabūt nevar...un ja arī kaut kur tiešām var, tad pa pavisam citu naudu... :? :lol:
Jāpasūta
*
Ebeja variantam nekā klāt nav, pliks sūknis , arī Hofmans tādus lētos piedāvā, bet uzreiz nākamā pozīcija tālāk veikalā ir relejs un spiediena regulators (highly recomended!-klāt pierakstīts :smile4: )

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1229
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by armands » 06 Jun 2010 13:17

Gribēju mazliet precizēt par to sūkņu konstruktīvajām atšķirībām.
Tas, kas ir ebajā, ir konstruktīvi tāds kā iešrices motoriem pie bākas- zobratu vai centrbēdzes tipa, kas darbojoties VISU LAIKU padod degvielu. Un UZSŪKT degvielu viņam ir ļoti grūti, tāpēc jābūt zem bākas līmeņa. Spiediena regulatoram ir jābūt, lai viņu pa laikam atslēgtu ( ieslēdzot špricmotora aizdedzi arī sūknis drusku parūc un apklust).
Tas otrs (ko Ozols piedāvā, un kas ir Kristana busā) ir membrānas tipa. Darbojas tāpat kā parastais mehāniskais, tikai membrānu kustina elektromagnēts, bet spiedienu nodrošina atspere. Elekromagnēts pavelk membrānu, iesūc degvielu, atslēdzas kontakti un atspere spiež degvielu uz priekšu. Kad aiziet līdz galam, kontakti saslēdzas un elektromagnēts atkal pavelk membrānu. Tādas konstrukcijas sūkni jau no 1965. gada lika uz ZAZ apkures agregāta. Var uzsūkt degvielu arī atrodoties stipri virs bākas. Un spiedienu nodrošina atspere, tāpēc regulatoru nevajag.
vabolis '68

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 08 Jun 2010 14:11

armands wrote:Gribēju mazliet precizēt par to sūkņu konstruktīvajām atšķirībām.
Tas, kas ir ebajā, ir konstruktīvi tāds kā iešrices motoriem pie bākas- zobratu vai centrbēdzes tipa, kas darbojoties VISU LAIKU padod degvielu. Un UZSŪKT degvielu viņam ir ļoti grūti, tāpēc jābūt zem bākas līmeņa. Spiediena regulatoram ir jābūt, lai viņu pa laikam atslēgtu ( ieslēdzot špricmotora aizdedzi arī sūknis drusku parūc un apklust).
Tas otrs (ko Ozols piedāvā, un kas ir Kristana busā) ir membrānas tipa. Darbojas tāpat kā parastais mehāniskais, tikai membrānu kustina elektromagnēts, bet spiedienu nodrošina atspere. Elekromagnēts pavelk membrānu, iesūc degvielu, atslēdzas kontakti un atspere spiež degvielu uz priekšu. Kad aiziet līdz galam, kontakti saslēdzas un elektromagnēts atkal pavelk membrānu. Tādas konstrukcijas sūkni jau no 1965. gada lika uz ZAZ apkures agregāta. Var uzsūkt degvielu arī atrodoties stipri virs bākas. Un spiedienu nodrošina atspere, tāpēc regulatoru nevajag.
Paldies par izsmeļošu paskaidrojumu, acīmredzot būs jāņem tieši šis sūknis :supz:

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 08 Jun 2010 14:19

Kārtējo reizi buss ir atstāts pie Roberta, lai uzliktu eļļas radiatoru. Sistēma ir plānota ar piespiedu ventilatoru, kuru varēs kontrolēt ar slēdzi, ieslēdzot pēc vajadzības.

Pie visa, Roberts arī izteicās, ka dzinējs iet uz galu - gaisa filtrs ir pilns ar eļļu, kā arī no gaisa ieplūdes caurules tā lēnām tek ārā... Zināmā mērā tas var izskaidrot eļļas temperatūru svārstības, jo pie lieliem apgriezieniem sanāk, ka karsts degmaisījums faktiski dedzina eļļu, un tā vēl tiek spiesta atpakaļ uz karburatoriem. Eļļas līmenis busam ir normāls.

Pirmo reizi eļļas noplūdi pamanīju tad, kad tika uzstādīta LPG iekārta, toreiz to norakstīju uz aprēķina, ka tas varētu būt saistīts ar reduktora novietojumu virs, bet laikam būšu kļūdījies. :roll:

Nu ko, laikam lēnā garā varu vākt detaļas motoram. Starp citu, vai gadījumā šim dzinējam neder detaļas no Wasserboxer dzinējiem? :?:

User avatar
Aigars
foruma ģeds
Posts: 612
Joined: 06 Dec 2007 12:37
Location: springfielda

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by Aigars » 08 Jun 2010 14:45

vēlu veiksmi ar daļām , 2.0 motoriem tās dabūt būs pagrūti un cenas arī būs krietni augstākas kā 1.3-1.6 ..
gāze :ANAL:
Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest