T3 Westfalia aircooled 1981

t.i. lielajām vabolēm - vw busiņiem
User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1229
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by armands » 13 Apr 2010 14:55

Undis wrote:Interesanta tēma! Man arī pēdējā pārbaudē iedeva 2 par HC kas uzrādijās 1662! CO bija normāls 0.76%. Tātad cik sapratu labot HC ciparu var savedot kārtībā aizdedzes sistēmu? No kura gala vislabāk būtu sākt skatīties? Man uzlikts jauns dalītāja vāciņš un rotors, bet viss pārējais ir neaiztikts. Nebūtu jēgas mainīt komponentus kas nav pie vainas, tātad varbūt vajag jaunus svečvadus? Varbūt sveces? Kā ar spoli, kondensātoru? Vai arī tomēr var kautko regulēt karburatoram, man ir vecais 28 PICT-1 , tur tik viena regulēšanas skrūve vien ir. Hmmmm….
Undi. Pie tādiem cipariem neko remontēt nevajag- tev CO skrūve ir par daudz aizgriezta. Uztaisi CO ap 2,0 un HC būs zem 1000. Te ir tas, kad nedeg.
vabolis '68

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 13 Apr 2010 15:13

...nu bet jaunas sveces , svečvadi un kontakti neskādēs !!!
(it sevišķi vēl, ja neviens neatcerās kad kāds ko tur būtu ko atjaunojis!!) :(

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by Undis » 13 Apr 2010 15:24

Paldies Armand! Laba ziņa!

Pagājušoreizi es pie Fiskara regulēju, tur jau pāri simti metru līdz Ogres CSDD. Kad motors būs salikts tad jau atkal vajadzētu pie ostītāja pielikt un pieregulēt, kā arī aizdedzi par jaunu nostādīt.

Vabole Nr.5, dalītāju tev šovakar nobildēšu. Tas ir lielais 80mm. Visas detaļas tam izdevīgi iepirku kad biju Vacijā, izņemot kondensātoru… arī tur neatradu, bet nu drudžaini nemeklēju.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 13 Apr 2010 15:29

kā reiz viss pārējais jau man ir jauns sagādāts...izņemot to "nelaimīgo" kondensatoru... :?

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 26 Apr 2010 13:28

Tā, beidzot esmu sarunājis vizīti pie Roberta, kas notiks uzreiz pēc maija svētkiem. Ir 3 aktuālie jautājumi:

1) Eļļas radiators
2) Motora telpas "noizolēšana"
3) Paskatīties, vai kas no elektrības nav darāms - svečvadi, kontakti u.t.t.

Ja par pārējiem vēl ir skaidrs, tad par pirmo jautājumu ir neliela problēma - kur to novietot Kā zināms, šobrīd man eļļas radiatora nav vispār, daļēji tā funkcijas pilda gāzes reduktors, kas, savukārt, eļļu dzesē tikai braucot uz gāzes.

Iespējamie radiatora novietošanas varianti:

* Kādā no gaisa savācējspārniem
Mīnusi:

eļļa sanāk virs motora, attiecīgi, pie motora apstāšanās eļļas līmenis karterī pieaugs, un pie starta droši vien sitīs uz gaisa filtru un vēl kur varēs.

Kaut kādā mērā tiks sildīts gaiss, kas tiek padots motora dzesēšanai

* Virs motora

Diemžēl tur vietu laikam atrast nevarēs - Type4 dzinējs pietiekoši labi aizpilda motortelpu

* Zem korpusa
Atrisināsies problēma ar eļļas līmeni

Negatīvais aspekts - braucot ātri piedzīsies ar visādiem svešķermeņiem no ceļa

* Busa priekšpusē

Teorētiski aiz restēm varētu iemontēt radiatoru ar visu ventilatoru, bet atkal ir problēmas:

Radiatoram jābūt zemāk par motoru, lai nepārplūstu eļļa
Ļooti garas eļļas šļaukas, ar visām no tā izrietošajām sekām...

Varbūt ir vēl varianti? :roll:

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 26 Apr 2010 13:44

adventurer wrote: ...gāzes reduktors, kas, savukārt, eļļu dzesē tikai braucot uz gāzes ...
Šeit ir tava PAMATKĻŪDA jautājuma uzstādījumā - jo
REDUKTORS NEKO NEDZESĒ, EĻĻA SILDA REDUKTORU - eļļai atdzist tur nav ne paredzēts, ne iespējams !!!!!! :shock:

..klau, labāk izmet to gāzi ārā, vai pārdod , beidz ākstīties ,un sataisi motoru atpakaļ oriģinālversijā, tad nevajadzēs lauzīt galvu ( tērēt laiku un naudu!) par lietām , kas NAV to vērts !!! 8)
PA LĒTO izšmaukt šeit nesanāks, šis ir hobijs, kas maksā to ko tas maksā... :oops:

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 26 Apr 2010 13:58

Vabole No5 wrote: ..klau, labāk izmet to gāzi ārā, vai pārdod , beidz ākstīties ,un sataisi motoru atpakaļ oriģinālversijā, tad nevajadzēs lauzīt galvu ( tērēt laiku un naudu!) par lietām , kas NAV to vērts !!! 8)
PA LĒTO izšmaukt šeit nesanāks, šis ir hobijs, kas maksā to ko tas maksā... :oops:
Nav jau tik traki ar to gāzi - koncepts strādā bez būtiskām problēmām, atliek līdz galam atrisināt radiatora jautājumu.

Par gāzi kā dzesēšanu īsti nepiekrītu - uz reduktoru gāze nonāk šķidrā veidā pie diezgan lieliem mīnusiem. Lai uzsildītu gāzi, eļļa atdod siltumu reduktoram, un pati siltumu zaudē (pēc visiem fizikas likumiem). Attiecīgi, eļļas temperatūra pirms reduktora būs zemāka kā pēc reduktora. Cits jautājums ir par dzesēšanas efektivitāti...

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 26 Apr 2010 14:15

Tieši jau par to efektivitāti ir runa!!!!
Tā ir tāda garāmskrienoša uzsildīšana, tik vien lai gāzes reduktors nenoraso, neaizsalst, veic savu funkciju...
Bet nekādā gadījumā to nevajag ( un nedrīkst!) uztvert kā eļļas dzesēšanu !! Reduktora funkcija nu nemaz NAV dzesēt eļļu...
Tie pāris grādi, kas patērējās apsildot aukstu reduktoru, vairs nepatērējās, kad reduktors ir uzsilis...siltu sildīt jau nevajag...gāzes balons un reduktors taču atrodas mašīnas vrsbūves iekšpusē, kur temperatūra kopumā paaugstinās, darbinot motoru - braucot...
Parastiem auto dzesēšanas šķidruma temperatūra nekad nekāpj pāri 90...gaisa boxeriem tā ir ne mazāk par 115... Ko tāds sīks reduktoriņš tur var daudz atdzesēt , pēc īša brīža drīzāk pats var pārkarst ka roka netur...gāzei jau tas der, bet eļļai "nepalīdz"... :lol:

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 26 Apr 2010 14:23

Vabole No5 wrote:Parastiem auto dzesēšanas šķidruma temperatūra nekad nekāpj pāri 90...gaisa boxeriem tā ir ne mazāk par 115... Ko tāds sīks reduktoriņš tur var daudz atdzesēt , pēc īša brīža drīzāk pats var pārkarst ka roka netur...gāzei jau tas der, bet eļļai "nepalīdz"... :lol:
Vispār jau palīdz - pirms vēl salūza temperatūras devējs, uz trases pie +17 grādiem eļļas temperatūra braucot ar gāzi bija 120, ar benzīnu pie tāda paša ātruma uzkāpa uz 140, turklāt ļoti ātri (vienkārši ceļā beidzās gāze, un tuvumā nebija kur uzpildīt).

Par papildus eļļas radiatoru domāju pat vēl pirms gāzes iekārtas uzstādīšanas, jo vasarā ne visai patīk vērot eļļas temperatūru pārsniedzot 130 grādu atzīmi...

Starp citu, ir cilvēki (ne LV), kas arī vabolēm ir uzlikuši gāzi un nesūdzas :) Ar gāzi jau sen draudzējos - man jau 7 gadus ir motorolleris, kas iet uz gāzes. Ilgi gan meklēju cilvēkus, kas pārbūvi uztaisīja... :muaha: Protams, sēdēšana sanāk uz gāzes balona, bet nu - dzīve vismaz interesantāka :lol:

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 26 Apr 2010 14:52

...nesūdzas, jo neko nav nafigojuši no oriģināla un tikai izmanto līdztekus citu degvielu...
*
Vienalga palieku pie savām domām, ka ikdienā nebraucot visu dienu, garus gabalus, gāze šīm KULTA , HOBIJA un SMUKUMA mašīnām nu galīgi nav vajadzīga - ja kāds grib pierādīt savu tehnisko varēšanu, jeb domā ka nu tik pa lēto vizināsies , lai tā arī dara un domā...tērē savu laiku , naudu , spēku un prātu kā vēlas...
Pajautāšu atklāti -
vai tagad esi laimīgs un apmierināts ar gāzes klātbūtni savā busā?
Vai esi sasniedzis kādu jūtamu ekonomiju ( pierēķini visus izdevumus un klapatas, kas nebūt vēl nav galā!) ,dēļ kā šo jezgu iesāki ?
Vai esi braucis tālu , lēti un bez bēdu... baudot saldos augļus tam ko esi sastrādājis...? :shock:
Vai vari tā ...vienkārši... jebkurā laikā, ar smaidu sejā ,sēsties un braukt kur acis rāda, baudot ar pilnu krūti braucienu kā tādu un visu pārējo sev apkārt, nedomājot ne par ko citu...?
*
Pašlaik tik vien redzu/dzirdu/lasu kā saspringtu prātu, sarauktu pieri un nepārtrauktas problēmas, kam galu i neredz... :?
*
Par eļļas temp -
jānovērš būtu karšanas cēloņi, nevis jāinvestē papildus radiatoros...bet katrs var sākt risināt savas problēmas no kura gala grib...

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 26 Apr 2010 15:06

Vabole No5 wrote: Pajautāšu atklāti -
vai tagad esi laimīgs un apmierināts ar gāzes klātbūtni savā busā?
Vai esi sasniedzis kādu jūtamu ekonomiju ( pierēķini visus izdevumus un klapatas, kas nebūt vēl nav galā!) ,dēļ kā šo jezgu iesāki ?
Vai esi braucis tālu , lēti un bez bēdu... baudot saldos augļus tam ko esi sastrādājis...? :shock:
Vai vari tā ...vienkārši... jebkurā laikā, ar smaidu sejā ,sēsties un braukt kur acis rāda, baudot ar pilnu krūti braucienu kā tādu un visu pārējo sev apkārt, nedomājot ne par ko citu...?
*
Pašlaik tik vien redzu/dzirdu/lasu kā saspringtu prātu, sarauktu pieri un nepārtrauktas problēmas, kam galu i neredz... :?
*
Par eļļas temp -
jānovērš būtu karšanas cēloņi, nevis jāinvestē papildus radiatoros...bet katrs var sākt risināt savas problēmas no kura gala grib...
Katrs izklaidējas kā māk :lol: Ja nopietni, pie pašreizējā nobraukuma gāzes iekārta man jau ir atmaksājusies. Par pārējo - buss tiek izmantots braukšanai ikdienā, izņemot pāris ziemas mēnešus, kad ar vissezonas riepām no pagalma nebija iespējams izbraukt, tai skaitā ir braukts ap 800 kilometriem dienā bez problēmām.

Citādi - neatkarīgi no gāzes iekārtas uzlikšanas šogad bija plānots tikt galā ar motora karšanas problēmām, kur ceru, Roberts varēs palīdzēt. Līdz ar to neredzu būtiskas problēmas, kas ir saistītas tieši ar gāzi, drīzāk gan problēmas, kuras vienkārši ir jāsāk risināt.

Tam, ka nosvilināju sajūgu vai autonomās apkures problēmām savukārt nav nekāda saistība ar gāzes iekārtu :lol:. Darāmo darbu tāpat ir daudz:

* Motora karšanas problēma
* Motora pārlasīšana un izdilušo detaļu nomaiņa (kaut kad ir plānots, nezinu, vai šajā sezonā)
* Busa izjaukšana un virsbūves kapitālais remonts, tālāk krāsošana. Šobrīd ar dažāda izmēra rūsas pleķiem, iebuktētajām sānu durvīm un no jumta nokritušo krāsu+ "izcilais" krāsas tonis aizvien vairāk velk tieši uz ratlook...

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 26 Apr 2010 15:12

...nu lai tev veicas...! 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 28 Apr 2010 10:01

Nepieciešama neliela konsultācija...

Tiek plānots pievienot atsevišķu eļļas radiatoru + eļļas termostatu. Klāt pieliktajā shēmā ar melnu ir pašreizējā eļļas aprites ķēde, ar zilu - plānotais eļļas radiatora pieslēgums. Pēc visa spriežot, kamēr termostats nebūs ieslēdzies, viss notiks tāpat kā līdz šim, bet pēc tam rodas vairāki jautājumi:

1) Vai tad, kad atvērsies termostats, nesanāks, ka eļļa līdz reduktoram neaizies, bet aiztecēs pa mazo loku (motors->eļļas radiators > motors)? Potenciāli eļļas radiators būs zemāk par reduktoru.

2) Ja eļļas radiatoru novietot augstāk - vai eļļai ir pretvārsti, kas nodrošinātu eļļas tecēšanu tikai vienā virzienā - respektīvi, lai eļļa nenonāk karterī pēc motora izslēgšanas?

Būtu ļoti labi, ja kāds pakonsultētu... :prayer:
Attachments
shema.png
shema.png (7.48 KiB) Viewed 1278 times

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by PowerMeower » 28 Apr 2010 10:10

...sorry, bet izskatās ka tev patīk aizdedzināt piecdesmitnieku , lai sameklētu nokritušo santīmu... :opaa:
*
..tā nu man , mazam meža dīvainītim, liekās (esmu arī pietiekami (at)sa-sities, kad liecies),
...rādās ( pārkrustīšanās nav līdzējusi un ko pozitīvi mainījusi)... 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 28 Apr 2010 10:54

Vabole No5 wrote:...sorry, bet izskatās ka tev patīk aizdedzināt piecdesmitnieku , lai sameklētu nokritušo santīmu... :opaa:
*
..tā nu man , mazam meža dīvainītim, liekās (esmu arī pietiekami (at)sa-sities, kad liecies),
...rādās ( pārkrustīšanās nav līdzējusi un ko pozitīvi mainījusi)... 8)
Mani vairāk interesē, vai šāda shēma strādā, no tā savukārt atkarīgas detaļas, ko pasūtīt, līdz ar to vairāk interesē atbildes no sērijas:

* Jā, strādās
* Nē, nestrādās,
* Strādās, ja darīsi to un to...(reduktora nahrenizācija apskatīta netiek) :twisted:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest