T3 Westfalia aircooled 1981

t.i. lielajām vabolēm - vw busiņiem
Post Reply
User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

T3 Westfalia aircooled 1981

Post by adventurer » 21 Sep 2009 17:26

Sveiciens!

Jau kopš vasaras sākuma esmu vairāk vai mazāk laimīgs VW T3 Westfalia īpašnieks. Sākotnēji vajadzība bija pēc piekabes, ar ko pārvadāt ko smagāku, tad sākām domāt par kempinga piekabēm, kamēr beidzot, par kempinga piekabes cenu nopirkām busiņu.

Motors - izskatās pēc 1.6, gaisa dzeses dzinējs
Maksimālais ātrums - 110 km/h uz Vācijas autobāņa, braucot lejā no kalna :lol:
Odometrs - rādīja pieticīgus 87,000. Pēc nelielas apskates atklājās, ka ciparnīca ir tikai līdz 99,000, turklāt tas nemaz nestrādāja :lol:

Ir nobraukti aptuveni 6 tūkstoši kilometru. Pēc visiem piedzīvojumiem sāk rasties doma kolekcionēt busa stūmēju plaukstu nospiedumus - uz šo brīdi vajadzētu būt cilvēkiem 30 :jipii: . Stumšanas iemesli - dažādi, sākot no iesēšanās, un beidzot ar startera jociņiem.

Buss ir ilgi braucis LV, attiecīgi ar visām no tā izrietošajām sekām - korozija ir skārusi diezgan nopietni, nopietnāko metināšanu droši vien būs jāveic motortelpā, kur metāls bija izpuvis līdz tādai stadijai, ka dubļus no riteņiem meta pa tiešo uz motortelpu. Pagaidām šis tas ir piemetināts, bet droši vien būs jāceļ ārā arī motors. Vienu peļu midzeni arī atradu busa sienā...

No uzlabojumiem - pāršuvām aizmugures sēdekļus, nomainīts apšuvums salona priekšpusē un bagāžnieka durvīm. Salauzti divi urbji, ar drāšu birsti kasot nost veco krāsu un špakteli, tagad ir piekrāsots atpakaļ bet krāsas tonis tiks mainīs uz pavasara pusi.

Jumta bagāžnieks tagad ir dzeltens, bet būtu jāsavāc un jāpārkrāso stiklaplasta jumts, redzēs, vai laika apstāķļi ļaus to izdarīt šogad.

Tālākais brauciens - Dānija, 1550 km ar busu, tikpat ar prāmi.
Augstākā motora temperaturā - 145 grādi, pie temperatūras +30 ēnā

Veiktie remonti:

* Motoreļļa un filtrs
* Transmisijas eļļa
* Sajūga cilindra nomaiņa
* Spidometra bloka nomaiņa - neizdevās atrast trosīti vecajam spidometram, kā arī bija izčakarēts apgaismojums
* 12V ūdens sūkņa nomaiņa uz 220V (oriģinālais bija sarūsējis) - pa rokai bija akvārija sūknis, kurš strādā no invertora
* Nedaudz darbs pie elektrosistēmas - nestrādāja panelis ūdens līmeņa un akumulatora uzlādei, izjaukti vadi sekundārajam akumulatoram
* Izjaukts (lasīt - salauzts) startera relejs un salikts atpakaļ - bija problēmas ar to, ka brīžiem no motortelpas neatskanēja nekāda skaņa - klusums, palīdzēja tikai iestumšana. Tā problēma pazuda - tagad ir cita - ievilcējrelejs skan, bet starteris negriežas :lol: . Ar vairāku reižu atslēgas pagriešanu ir OK
* Uzlikta Ateso (čehu) autonomā apkure, ar dīzeļdegvielu)
* No donora busa uzlikti oriģinālie aizkaru stiprinājumi un "šleifes"
* No donora busa dabūju matracīšus otrajam stāvam
* No donora busa nomainīta elektrības rozete uz normālo (pirms tam bija jahtas tipa štekeris)
* Šobrīd no interneta pasūtītas jaunas gumijas jumtam, lūkai, kā arī vāciņš gāzes ventilācijas sistēmai

Īsi sakot - ceru, ka pieņemsiet mani savā klubiņā :partyman:
Attachments
westfalia-3.jpg
westfalia-3.jpg (42.9 KiB) Viewed 4990 times
westfalia-2.jpg
westfalia-2.jpg (34.27 KiB) Viewed 4990 times
westfalia-1.jpg
westfalia-1.jpg (75.45 KiB) Viewed 4990 times
Last edited by adventurer on 12 Apr 2010 21:00, edited 1 time in total.

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia 1981

Post by PowerMeower » 21 Sep 2009 17:37

Kur gaisdzeses motoram ūdenssūknis...? :shock:
Jeb tas izlietnes krānam...?
...ja kas , ir man visa izlietne (plus divriņķu gāzes plīts) ar visu ūdens balonu (ar sūkni iekšā) un gāzes balons ar visu reduktoru...
...ir arī Eberspecher (vai taml) autonomā apsildes sistēma - uz benzīnu...un apsildes sistēma , kas uz gāzi darbojas ( nosaukums Trumatic - kā jauna...)
un vēl visādi sīkumi no campingbusa (ieskaitot jumta lūku ( paceļamo!)
*
Vienmēr laipni mūsu pulkā, kā reiz sezona slēgšanas pasākums Tērvetē - varam iepazīties klātienē...!
Info skat tepat forumā - Tusiņā vai Busiņā... 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia 1981

Post by adventurer » 21 Sep 2009 17:43

Vabole No5 wrote:Kur gaisdzeses motoram ūdenssūknis...? :shock:
Jeb tas izlietnes krānam...?
...ja kas , ir man visa izlietne (plus divriņķu gāzes plīts) ar visu ūdens balonu (ar sūkni iekšā) un gāzes balons ar visu reduktoru...
Tas ir tieši izlietnes krānam :) Par izlietni - paldies, man arī viena ir rezervē (biju nopircis busu rezerves daļām), bet sūknis gan nestrādā. Pagaidām gan apmierina esošais variants, jo jūras akvārijiem paredzētais sūknis ideāli pilda savas funkcijas :)

Par Tērveti - droši vien jau būs jāaizbrauc, paldies par uzaicinājumu :)

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia 1981

Post by PowerMeower » 21 Sep 2009 17:54

..ups...bet ūdeni jau vajag tikai izlietnē , busā tak baseinu netaisīsi...bet varētu...mierrrrrīgi... :lol: :shock: 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia 1981

Post by adventurer » 21 Sep 2009 18:10

Vabole No5 wrote:..ups...bet ūdeni jau vajag tikai izlietnē , busā tak baseinu netaisīsi...bet varētu...mierrrrrīgi... :lol: :shock: 8)
Ne gluži, kaut gan - joki paliek joki, bet Dānijas braucienā savajadzējās izmazgāt galvu. Kā rezultātā laukos pie kāds upītes tika pasmelts ūdens uzvārīts, un ieliets nelielā piepūšamajā baseinā. Tā kā baseins jau mums tur bija :muaha:

Labāk neteikšu, kas tika izmantots kā matu fēns, kaut gan droši vien jau vari iedomāties :lol:

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia 1981

Post by PowerMeower » 21 Sep 2009 18:31

Vabolisti tā parasti piepūš lielos guļammatračus... :opaa:

User avatar
ivo
foruma ģeds
Posts: 624
Joined: 21 Aug 2007 11:15
Location: Pārdaugava

Re: T3 Westfalia 1981

Post by ivo » 21 Sep 2009 19:19

Sveiciens Andrim vaboļsaimē iesoļojot! :smile2: :supz:
Mazs cinīts gāž lielu vezumu!!!

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia 1981

Post by adventurer » 21 Sep 2009 23:05

Vabole No5 wrote:Vabolisti tā parasti piepūš lielos guļammatračus... :opaa:
Ne gluži, tika izmantots nevis kompresors, bet autonomās apkures "fēns", strādāja efektīvi, bet vienīgā problēma, ka galva pie grīdas jātur :lol:

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia 1981

Post by adventurer » 21 Sep 2009 23:05

ivo wrote:Sveiciens Andrim vaboļsaimē iesoļojot! :smile2: :supz:
Paldies, vabole gan man tāda nedaudz pāraugusi :)

User avatar
Martins.Macs
centis
Posts: 78
Joined: 25 May 2009 22:55

Re: T3 Westfalia 1981

Post by Martins.Macs » 22 Sep 2009 00:55

Apsveicu! Jauks buss.
Un skaistums bezgaliigs ar apalajiem lukturiem un bez dubultaas "restes"

:)
Mārtiņš
VW T3 Westfalia 1.9TD

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia 1981

Post by PowerMeower » 22 Sep 2009 09:39

adventurer wrote:
Vabole No5 wrote:Vabolisti tā parasti piepūš lielos guļammatračus... :opaa:
Ne gluži, tika izmantots nevis kompresors, bet autonomās apkures "fēns", strādāja efektīvi, bet vienīgā problēma, ka galva pie grīdas jātur :lol:
Tieši tā - vabolisti noņem motortelpā SILTĀ GAISA pūtējtrubu , kas nāk no ventilatorkastes, un pūš pilnu to matraci... 8)

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia 1981

Post by adventurer » 22 Sep 2009 09:47

Dažas motora bildes - varbūt kāds var pateikt ko sīkāk par konkrēto modeli? Es biju identificējis kā 1.6.
Attachments
motors2.jpg
motors2.jpg (197.93 KiB) Viewed 4933 times
motors1.jpg
motors1.jpg (72.59 KiB) Viewed 4933 times

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: T3 Westfalia 1981

Post by PowerMeower » 22 Sep 2009 10:37

Lielais 1700-2000ccm motors...pēc koda precīzi varēs pateikt cik , kad apskatīsimies, bet 1600ccm tas noteikti nav!!
Mani izbrīna 110kmh no kalna uz leju - tur vajadzēja būt 140 pret kalnu !!!
Pats esmu braucis ar šādu (pie stūres, ne tikai kā vienkāršs pasažieris!)tūrēs pa Lietuvu - pieci vīri iekšā, pilna muz aparatūra (kastes un pastiprinātāji), instrumenti (bungas ieskaitot) un personīgās mantas - buss līdz griestiem...bet kā gāja!!! Patēriņš gan bija apm 12-14L/100km vidēji...bet tas pie iespējami smagākā varianta svarā...
Grinčam ir 1800ccm šāds te motors - un jāuzmanās ar pedāļa mīšanu , citādi nevar novaldīt - galu galā Letiņš un Aigars var droši pateikt kā griežas šādi busa dzelži - barankas uz asfalta griež mierīgi...
*
Varbūt vienkārši vajag noregulēt karburatorus un aizdedzi... :shock:
...varbūt ir nogriezta zupa tā lai neēd daudz, līdz ar to arī neiet, karst un mokās, jo pedālis ta tiek mīts grīdā ( jo ir brīži kad vienkārši vajag lai auto kustētos ātrāk!!) :? 8)
Last edited by PowerMeower on 22 Sep 2009 10:44, edited 1 time in total.

User avatar
ivo
foruma ģeds
Posts: 624
Joined: 21 Aug 2007 11:15
Location: Pārdaugava

Re: T3 Westfalia 1981

Post by ivo » 22 Sep 2009 10:41

Izskatās jau pēc vecā labā 1,9 gaisa dzese! :smile3:
Mazs cinīts gāž lielu vezumu!!!

User avatar
adventurer
rakstītājs
Posts: 166
Joined: 21 Sep 2009 14:43

Re: T3 Westfalia 1981

Post by adventurer » 22 Sep 2009 10:48

Vabole No5 wrote:Lielais 1700-2000ccm motors...pēc koda precīzi varēs pateikt cik , kad apskatīsimies, bet 1600ccm tas noteikti nav!!
Mani izbrīna 110kmh no kalna uz leju - tur vajadzēja būt 140 pret kalnu !!!
Pats esmu braucis ar šādu (pie stūres, ne tikai kā vienkāršs pasažieris!)tūrēs pa Lietuvu - pieci vīri iekšā, pilna muz aparatūra (kastes un pastiprinātāji), instrumenti (bungas ieskaitot) un personīgās mantas - buss līdz griestiem...bet kā gāja!!! Patēriņš gan bija apm 12-14L/100km vidēji...bet tas pie iespējami smagākā varianta svarā...
*
Varbūt vienkārši vajag noregulēt karburatorus un aizdedzi... :shock:
...varbūt ir nogriezta zupa tā lai neēd daudz, līdz ar to arī neiet, karst un mokās, jo pedālis ta tiek mīts grīdā ( jo ir brīži kad vienkārši vajag lai auto kustētos ātrāk!!) :? 8)
Hmm, nu 110 uz taisnes arī var potenciāli dabūt, maksimālais laikam bija 117 km/h, vairāk negribēju spiest, lai lieki nekarsētu, bet pedālis tāpat jau bija grīdā, un labu laiku/ Bet uzrāviens gan tur ir nekāds - spiežam grīdā, mēģinot uzņemt ātrumu, un esmu reizēm pieķēris sevi liecoties uz priekšu, kā braucot ar velosipēdu, lai būtu mazāka gaisa pretestība :muaha:. Ja vieglie raiti uzņem ātrumu, pilsētā ar busu es palieku labi tālu aizmugurē, pat cenšoties maksimāli ātri ieskrieties.

Jā, vēl viena problēma - stāvot motora temperatūra kāpj, nevis krītas - kā saprotu, tad bija jābūt otrādi - karstu motoru darbinot tukšgaitā tam būtu jāsāk atdzist...

Domāju, ka karburatori būtu jānoregulē, kaut vai tāpēc, ka tukšgaitā brīžiem ir dzirdami "pārsitieni". Patēriņš uz 1500 km vidēji sanāca 11.2 litri uz 100 km - buss ar 2 pieaugušajiem 2 bērniem, pārtiku un mantām. Pa Rīgu nav problēmas dabūt visus 16 litrus uz 100...

Par karšanu - es jau vēl nezinu, kas darās uz dzesēšanas ribām - iespējams, tur ir pilns ar lapām un zemi, kā arī citām laika gaitā sakrātām lietām...Ko zinu, tas ir - nestrādā termostats, motora dzese ir noregulēta uz max atvērtu pastāvīgi...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest