Lielā zaļā vabole

t.i. lielajām vabolēm - vw busiņiem
Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 22 Dec 2016 00:00

[img][img][/img][/img]Beidzot esmu ielauzies Jūsu vaboļu valstībā. Ceru šeit atrast domubiedrus, kādu padomu vai kā savādāk apmierināt savu jauno aizraušanos ar lielo vaboli pieaugušajiem. Jau ilgāku laiku pašķirstiju Jūsu mājas lapu, bet nevarēju piereģistrēties. Tagad tas izdevies, tāpēc laikam jāpastāsta nedaudz savs stāsts, kapēc esmu šeit. Jau vairākus gadus strādāju par ūdenslīdēju Rīgas ostā, kādā privātā firmā. Ir mums tur kuteris, peldoša darbnīca u.c ar niršanas darbu saistīti aprīkojumi. Līdz šī gada rudenim bija arī neliela būve ostas teritorijā, pašā Daugavas krastā (bijusī padomju laika sūkņu stacija), kur boss glabāja visādus vecus krāmus, vecu, antikvāru ūdenslīdēju ekipējumu, vecus lūžņus (ja nu kādreiz noder) utt. Starp visiem šiem krāmiem atradās arī iemesls, kapēc esmu reģistrējies šeit-VW T2 1979. gada westfalia Helsinki busiņš. Stāsts tam sekojoš. Pagājušā gadsimta beigās boss iegādājās no kādien jaunlatviešiem, kas bija nolēmuši nodarboties ar zvejniecību (bizness ar zveju laikam neaizgāja), mūsu tagadējo darba kuģīti. Tam līdzi mantojumā nāca arī šis vw t2 busiņš, kemperis, kuru šie jaunie biznesmeņi bija iegādājušies vācijā itkā priekš saviem vecākiem. Cik zināms vācijā viņam bija neliels avārijs, kur kāds bija iebraucis tam pakaļā. Tur pat Vācijā bija sametināts, nomainītas aizmugurējās durvis, motora telpas vāks un cik saprotu, arī pats dzinējs. Boss lielijās, ka tas nobraucis tikai 57 tūkstošus. Cik viņš bija braucis pa Latviju, nezinu, vēl neesmu interesējies, bet nu 99. gadā tam beidzās tehniskā apskate un kopš tiem laikiem viņs bija maldijies pa ostas teritorijā esošām dažādām telpām. Boss bija mēģinājis uzsākt tā renovēšanu, bet tālāk ticis par salona izdemolēšanu nebija. Tas viss bija samests izjauktā veidā atpakaļ busiņā, sajaucot ar dažādiem, busam nepiederošiem krāmiem. Busa materiālo un vēsturisko vērtību neapzinājos (domāju boss arī ne), tapēc pārāk lielu interesi par to neizrādiju. Dažus mēnešus atpakaļ ostā uzsāka piestātnes rekonstrukcijas darbus un no "augšas" tika saņemts rīkojums atbrīvot "iesildītās" telpas, jo tās tikšot nojauktas. Panikā, ka nav kur likt steigā daudzos krāmus un busu tai skaitā, Boss piedāvāja man to savākt, jo kādreiz biju ieminējies, ka varētu to atdzīvināt. Tiesa to biju izspļāvis tā, nedomājot ne par izmaksām, ne ko citu, vairāk tā garām ejot. Pieļauju, ka boss tā izlēma, jo steigā nesaprata, kur to busu likt un ko ar to darīt, kā arī iespējams tāpēc, ka bija man nedaudz parādā. Tad nu savācu to busu. Pēc 17 gadu stāvēšanas, buss viegli iedarbinājās. Buss atrada sev citu pagaidu mājvietu, kur tagad diezgan intensīvi esmu uzsācis tā atjaunošanas procesu, jo interese ar katru brīdi pieaug un ieeju arvien lielākā azartā. Iespējams sāku tam pieķerties...Lūk tāds mans story... :weedman:
Attachments
eksp t2.jpg
eksp t2.jpg (58.17 KiB) Viewed 1292 times
Last edited by Nirējs on 02 Jan 2017 23:49, edited 1 time in total.

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 22 Dec 2016 00:21

Uz doto brīdi esmu izdarijis sekojošas lietas. Sākumā biju domājis to tikai uzfrišināt, bet nu ķeroties kaut kam klāt, sapratu ka jārok dziļāk. Vienmēr vados pēc principa ka neesmu tik bagāts lai taisītu pa lēto. Tapēc gala rezultātā sapratu ka jājauc ārā pilnībā, buss jāpārkrāso, motors jāpārlasa, ritošā daļa jaatjauno. Pirmām kārtām izjaucu un ārā izņēmu visas mēbeles, ledusskapi, gāzes plīti, krēslus, galdus un skapīšu. Nekas no tā nedarbojās un es arī nepārbaudiju. Visumā viss ļoti labā stāvoklī. Dažiem sānu paneļiem (finieris 3 mm, aplīmēts ar koka imitācijas plēvi) ir defekti un mēbelēm koka imitācijas lamināts bojāts. Tika noņemts jumts. Tad intensīvi ar fēna un kalta palīdzību nokasīju no sāniem krāsu. Zināju, ka auto būs jāmetina un jāpārkrāso. Sistās aizmugures rajonos bija laba špakteles kārta, bija izrūsējušas visas arkas, aizmugures apakšējie stūri. Salons, auto apakša un sāni praktiski nebija rūsējuši. vismaz caurumu nekur nebija. Konstatēju ka pārkrāsots buss bija viss un ļoti slikti...Daudzviet krāsas notecējumu pēdas utt. Tika izņemts motors ar kārbu, noņemti tilti un viss pārējais. Apakšā tika sametināts rāmis uz riteņiem. Patreiz buss atrodas smilšu strūklā, pēc tam ies uz metināšanu. Tiek domāts par motora izjaukšanu un pārlasīšanu (tas darbojās labi), atjaunošanu un ritošās daļas renovāciju, pulverkrāsošanu lai uzreiz pēc nokrāsošanas to varētu savest kārtībā.

User avatar
fiskars
foruma ģeds
Posts: 656
Joined: 20 Jan 2005 17:38
Location: Rīga, Ogre
Contact:

Re: Lielā zaļā vabole

Post by fiskars » 22 Dec 2016 10:53

Sveicieni klubiņā! :supz:
Stāsts ir ļoti interesants un apsveicu ar jauniegūto lielvaboli! Pareizi dari, ka sākumā jau saved visu virsbūvi kārtībā, jo pārējās lietas jau var mainīt laika gaitā.
Būs prieks sekot līdzi restaurācijas procesiem! :supz:
P.s. Ja vari ielikt kādu bildi! :wink:
VW Bubbla 1965, 1200 Lim.
VW Käfer 1973, 1200, 6V

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 22 Dec 2016 11:46

Bilžu ir daudz, bet sapatu, ka paies laiks, kamēr iemācīšos tās ielikt...principu sapratu, bet nu man kā vecam vecim tam jaizburas cauri...Vaboļtēvs 2008. gadā ir uzrakstijis, kā tas darāms. Ja kas nav mainijies, tad centīšos sekot līdzi viņa instruksijām. Vakar gan nesanāca...



Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 22 Dec 2016 12:31

Laikam ir kāds vienkāršāks veids, lai bildi uzreiz redz...

hazaa
centis
Posts: 84
Joined: 03 Apr 2016 12:34

Re: Lielā zaļā vabole

Post by hazaa » 22 Dec 2016 20:35

veiksmi darbos, tikai bildes neredz :(

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 22 Dec 2016 20:41

http://fotki.lv/?x=OS5RKFxDRy06RDxIV1M5 ... Dc=&size=1
Šādi bus nodzīvoja 17 gadus, pirms viņu izraku ārā....

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 27 Dec 2016 23:07

Busa ātrumkārbakārba ir jāuzfrišina, stipri oksidējusies....Mēģināju ar smalku drāšu birsti ar zemiem apgriezieniem...tīra, bet nu lēns proces un šaubos ka pareizākais? Citi saka ka jāved uz strūklu. Ko Vaboņieki saka? Citi pulverkrāso, citi lako lai turpmāk neoksidējas....Starteris strādā, bet nu ļoti nesmuki izskatas...ļoti aprūsējis...ss.lv pamaniju pāris kantorus, kas tos restaurējot.Pieļauju, ka izjaukt nenāktu patr sliktu, jaunus kontaktus uzlikt..ne?

https://www.ss.lv/msg/lv/transport/spar ... ov_id=6594

Un ko darīt ar sajūgu...nezinu kādā tas stāvoklī...negribas salikt kopā visu mašīnu un konstatēt, ka tas jāmaina...

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 29 Dec 2016 19:36

Mazs solītis man, bet liels solis lai buss uz atklāšanu būtu braucams. Zaļās vaboles motors aizvests uz Bausku, lai tur tiktu apčubināts...Tika nolemts nesteigties ar jaudas palielināšanu....par to varēs domāt sezonas beigās...Ne kur jau ar lielo vaboli nav jāskrien...ja nu vienīgi gribēšu āķi aizmugurē. Gadijumā kāds nezin, kur pie tāda tikt par saprātīgām naudām, lai ar piekabi divus močus var pavilkt?

User avatar
uuudis_vw
iesācējs
Posts: 28
Joined: 07 Apr 2013 22:49
Location: Riga
Contact:

Re: Lielā zaļā vabole

Post by uuudis_vw » 30 Dec 2016 18:50

Veiksmi darbos!

Sarp citu, bildes pievienošana notiek ar peli, to ievelkot teksta rakstīšanas logā. Tā automātiski parādīsies raksta apakšā.

p.s. Laimīgu Jauno gadu un ziņo par progresu!
Attachments
000045216140_#_3_#_Mugurkauls.jpg
000045216140_#_3_#_Mugurkauls.jpg (108.23 KiB) Viewed 1331 times
splitiņš #61
https://goo.gl/gvF5Ol

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 05 Jan 2017 16:23

Ilgi gaidīta diena....Pēc ilgas gaidīšanas busu dabuju atpakaļ no smilšustrūklas un pa taisno tika aizvests pie metinātāja. Tur provizoriski būs mēnesi, par ko tomēr ir pamats šaubīties. Bet nu tāpat man nav kur steigties, jo krāsotājs vēl nav atrasts...
[img][img][/img][/img]
Attachments
smilsustrukla.jpg
smilsustrukla.jpg (126.23 KiB) Viewed 1276 times

User avatar
uuudis_vw
iesācējs
Posts: 28
Joined: 07 Apr 2013 22:49
Location: Riga
Contact:

Re: Lielā zaļā vabole

Post by uuudis_vw » 05 Jan 2017 19:37

Wouwii! SUPER PUPER!!! :rolleyes:
..bet nu tas ,ka steigties nav kur.. nu tā gan gluži nav.. :lol: :muaha:

Pie kā vedi uz smilšu procedūrām? Un ja nav noslēpums vai 400EUR budžetā sanāca ierakstīties? :?:
splitiņš #61
https://goo.gl/gvF5Ol

Nirējs
iesācējs
Posts: 30
Joined: 17 Dec 2016 01:10

Re: Lielā zaļā vabole

Post by Nirējs » 06 Jan 2017 10:28

sanāca krietni vairāk...Pats gan nedaudz vainīgs, jo negribēju sānu paneļus no iekspuses un ārpuses smilšot lai neizstaipās, tas viņiem darbu apgrūtināja un process ieilga par 1 dienu...Bundzū laikam pa 520 eiro nosmilšoja un ar epoksida grunti noklāja. Papildus vel smilšoju abus bamperus, abus priekšējos krēslus, un vēl šādus tādus sīkumus...kopējā summa apstājās pie 800 naudiņām. Sākumā liekas dārgi, bet nu ja skatās pa pozīcijām, tad gan jau tā arī maksā. Gan jau ar laiku norīšu to krupi :smile3: :smile3: Vēl stikla šķiedras jumts jānosmilšo, jo nokrāsots ar drausmīgu krāsu, drausmīgā kvalitātē un septiņi 14" colu diski...Smilšojoju Pie Renāra, Imantā, Ēnas ielā...darbs kvalitatīvi paveikts. Cik noprotu, tur dzen smilšot cīlvēki, kas nodarbojas ar restaurācijām...
Re kur vinu mājas lapa un dažas bildes ar manējo māsļu vabaļi :D https://www.facebook.com/struklosana/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest