something wicked this way comes...

vieta jauniņajiem, kur uzdot visvisādākos jautājumus
vamsbams
centis
Posts: 74
Joined: 28 Dec 2010 15:45
Location: Baldone

Re: something wicked this way comes...

Post by vamsbams » 06 May 2011 19:38

Ja nekļūdos, tad vītne ir 14x1.5mm. un skrūvei mēra vītnes garumu līdz konusa sākumam.

Jansons
iesācējs
Posts: 43
Joined: 19 Sep 2008 13:52
Location: Rīga, Pāvilosta
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by Jansons » 06 May 2011 22:21

vēl arī ar dažādām interesantām skrūvēm veikals Delvi2 uz Ropažu ielas gandrīz preti LMT galvenajam štābam mani priecināja labāk par 1000 skrūvēm

vamsbams
centis
Posts: 74
Joined: 28 Dec 2010 15:45
Location: Baldone

Re: something wicked this way comes...

Post by vamsbams » 07 May 2011 11:06

Iekš delve`s vai 1000 skrūves nebūs pieejamas specifiskās skrūves :idea:

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 12 May 2011 13:57

beidzot!!!! pareizās skrūves, pareizie flanči
un stāv uz visām 4ām ESCRA RADER kājām

Image

priekša ir smagi par augstu, bet to jau regulēs,
kad uzliks narrow beam... bet nu.... SMUKI!
pašam prieks!
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 06 Jun 2011 21:24

meklēju 12V ģeneratoru vecā motora lietajai pekai, tb šaurais korpuss -
90 mm (nevis kā standarta 105 mm)
vajag pelēcīti no 6V uz 12V sakonvertēt...
moš tur ir vēl kādi citi risinājumi? kāds lokālais know-how?
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: something wicked this way comes...

Post by Undis » 07 Jun 2011 10:38

Cik zinu tas ir sāpīgs bezvariantu variants. Itkā varot izmantot 12v ģenerātoru no agrīnā Porsche...

vari ieskatīties viedajā Sambā, tur noteikti šī tēma ir aprunāta.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 09 Jun 2011 13:29

man te (iespējams) stulbs jautājums -
kāda ir starpība starp ģeneratoru un alternatoru????

90mm ģeneratoru, kas CSP lapā maksā 459 euro, atradu caur e-parts
(norakstot visus kodus no CSP ievietotā attēla) pa 89 ls,
vēl tik noprotu, ka vajadzīgs arī jauns regulators... ko tas dara?

atradu arī šo veco tēmu
Undis wrote:Kovertācija nav lēta, bet arī ne visai dārga. Vajag tātad:

Ģeneratoru/Alternatoru - BŪS!
Akumulatoru - IR!
Spuldzītes - SĪKUMS!
Logu tīrītāja motoru, vai pielikt pretestību - KĀDA PRETESTĪBA?
Varbūt tauri, bet arī 6v darbojas
Daži releji - KĀDI?
Regulatoru (ja izmanto ģeneratoru) - IT KĀ BŪS!
Automatiskā čoka spirāli - MAN TĀDA NAV!
Spoli - ARĪ?
Eļļas spiediena devēju - HMMMM
Benzīna līmeņa devēju - NAV
varbūt vēl kautko kas uzreiz nenāk prātā... Daudz kas arī ir specifiski pa modeļa gadiem - jo vecāka mašīna, jo mazāk kas jāmaina.
aaaa, un tam ģeneratoram / alternatoram
vajag kādu power output? cik A? utt.

un vēl.... tā kā arnox ir turpmākos 2 mēnešus nobukots
vai kāds var ieteikt vēl kādu ļoti labu metinātāju?

tnx in advance!
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
Sirmis
rakstītājs
Posts: 194
Joined: 24 Aug 2009 11:31
Location: Ogre

Re: something wicked this way comes...

Post by Sirmis » 09 Jun 2011 15:15

Cik atminos, tad bija vel viens metinātajs Salacgrīvā. Kaut kur vecos topikos figurēja.

User avatar
jcx
foruma ģeds
Posts: 520
Joined: 07 Dec 2004 11:22
Location: Riga
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by jcx » 09 Jun 2011 16:54

Ģenerators un alternators ir maiņstrāvas vai līdzstrāvas ģeneratori. Līdzstrāvnieks sāk strādāt pie lielākiem apgriezieniem, spriegums nestabīlāks (tukšgaitā kļūst blāvākas ugunis un pāris reizes gadā izrādās, ka akumulators ir tukšs), bet lētāks. Vadi arī savādāki. Regulators zem pakaļējā beņķa ir nepieciešams tikai līdzstrāvniekam. Modernais variants ir maiņstrāvas, bet arī diametrs lielāks.

User avatar
Aigars
foruma ģeds
Posts: 612
Joined: 06 Dec 2007 12:37
Location: springfielda

Re: something wicked this way comes...

Post by Aigars » 09 Jun 2011 20:54

Ģenerators strādā kā ričukam dinamo,jo ātrāk minies jo vairāk dod ārā un spožāk spīd spuldzīte.
Bet Alternators dod ārā nemainīgus 14,...V pie jebkādiem apgriezieniem.

Kastīte alternatoram vajadzīga , lai izlīdzinātu strāvu no 50...V pie pilniem apgriezieniem līdz 14,..V kā tas ir normāli.
Attiecīgi pilsētas režīmā saslēdzot daudz patērētājus (īpaši ziemā) ģenerātōrs nespēj uzlādēt akumulatoru un tam ik pēc laika ir vajadzīga piespiedu uzlāde.

Savukārt alternatoram šādu problēmu nav.

BET neesmu dzirdējis ka vecajā 90mm korpusā vispār eksistētu altternatora tipa spēkstacija..
Image

User avatar
fiskars
foruma ģeds
Posts: 656
Joined: 20 Jan 2005 17:38
Location: Rīga, Ogre
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by fiskars » 09 Jun 2011 22:58

vabole.lv wrote:
Undis wrote:Kovertācija nav lēta, bet arī ne visai dārga. Vajag tātad:

Logu tīrītāja motoru, vai pielikt pretestību - KĀDA PRETESTĪBA?
Varbūt tauri, bet arī 6v darbojas
Daži releji - KĀDI?
Regulatoru (ja izmanto ģeneratoru) - IT KĀ BŪS!
Spoli - ARĪ?
Eļļas spiediena devēju - HMMMM
aaaa, un tam ģeneratoram / alternatoram
vajag kādu power output? cik A? utt.
Pretestiba ir vajadziiga lai samazinaatu loga tiiriitaaja darbiibas aatrumu, kas pie 12V straadaa divreiz aatraak. Taadeelj kjeedee ieliek pretestiibu, kas samazina straavas stiprumu. Pretestiiba ir vienaada ar materiaala iipatneejo pretestiibas reizinaajumu ar vada garumu un daliijums ar vada shkjeersgriezuma laukumu! :finga:
Vienkaarshi runaajot ir taa, ka uztin uz spoliites vadu un to savieno starp motoru un pienaakosho vadu. Manai vabolei ar ir uz 50mm kartona cauruliites uztiiti, kaadi 10, varbuut vairaak monoliitais vads un tas arii viss. Ja gribas pa smuko un daargo, tad reku:
http://www.vwheritage.com/vw_act_shop.p ... try_GB.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Par relejiem, tie vareetu buut pagrieziena relejs, gaismu relejs, ja tas ir tavam kabrim paredzeets!
Spole ar ir jaamaina, jo taa nosvilst aatri! Praktiska pieredze no dziives! :muaha:
Eljljas spiediena deveeju?? :?: Tas nav jaamaina jo tas darbojas kaa sleedzis, kas pie noteikta spiediena zuduma sasleedz kjeedi (vienkaarshaak sakot savienojas ar massu).

Par Alternaatoriem runaajot, ja veelies vaboli paarkraameet ar pateereetaajiem (audio pastiprinaataajiem utt) tad jo jaudiigaaks, jo labaak, bet pats uzzinaaju, ka taa firma, kas piegaadaaja VWH 75A vai 85A vairs netiek razhoti, jo tie nebija izturiigi un biezhi juka nost. Taa kaa pagaidaam veel kaut kur var sarakt tos jaudiigos, bet bez grantijas! Es jau ar savam mainiishu uz alternaatoru, jo gribas tikt no to trako releju un vadu chupas! 8)
VW Bubbla 1965, 1200 Lim.
VW Käfer 1973, 1200, 6V

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2641
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 10 Jun 2011 13:21

bet tad jautājums - kāds vispār ir dzirdējis kaut ko par 90mm alternatoriem???
vienalga, vai tā būtu usa, uk vai china? vispār kāds tos ražo???
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1230
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: something wicked this way comes...

Post by armands » 10 Jun 2011 14:17

Aigars wrote:Ģenerators strādā kā ričukam dinamo,jo ātrāk minies jo vairāk dod ārā un spožāk spīd spuldzīte.
Kļūda - Abi divi dod ārā 14,5v pie jebkādiem apgriezieniem. Vienīgi ģenerators SĀK lādēt vēlāk(pie augstākiem apgr.)
Aigars wrote:Kastīte alternatoram vajadzīga , lai izlīdzinātu strāvu no 50...V pie pilniem apgriezieniem līdz 14,..V kā tas ir normāli.
Atkal kļūda- šitas par kastīti un 50V ir no motociklu pasaules, kur ir pastāvīgā magnēta ierosme. Auto alternators dod ārā 14,5V, jo tiek regulēts ierosmes daudzums ar releja (kastītes :lol: ) palīdzību, kas bieži vien vienkārši ir iekšā korpusā un atsevišķi nav redzama.
Aigars wrote:Attiecīgi pilsētas režīmā saslēdzot daudz patērētājus (īpaši ziemā) ģenerātōrs nespēj uzlādēt akumulatoru un tam ik pēc laika ir vajadzīga piespiedu uzlāde.

Savukārt alternatoram šādu problēmu nav.
Daļēja taisnība, bet arī alternators, strādājot tukšgaitā, nespēj normāli uzlādēt akumulatoru, ja ir saslēgts viss ko var saslēgt. Vienkarši patēriņš ir lielāks par piegādi.

Galvenais kāpēc ģeneratorus nomainija uz alternatoriem ir tas, ka ģeneratora jaudas strāva tiek ņemta no kolektora caur oglītēm, uzreiz gatava līdzstrāva, bet tās oglītes pie lielas jaudas dzirksteļo un nodeg. Savukart alternatoram jauda tiek ņemta no statora maiņstrāvas veidā un caur taisngriezi (lielām diodēm) taisīta līdzstrāva. Un nekas nekur nedzirksteļo. Tāpēc var dabūt lielāku jaudu.
vabolis '68

User avatar
Aigars
foruma ģeds
Posts: 612
Joined: 06 Dec 2007 12:37
Location: springfielda

Re: something wicked this way comes...

Post by Aigars » 10 Jun 2011 15:03

Aigars wrote:Ģenerators strādā kā ričukam dinamo,jo ātrāk minies jo vairāk dod ārā un spožāk spīd spuldzīte.
Kļūda - Abi divi dod ārā 14,5v pie jebkādiem apgriezieniem. Vienīgi ģenerators SĀK lādēt vēlāk(pie augstākiem apgr.)
novieno nost visus vadus no ģenerātoram un pieliec pa tisno un apskaties cik V dod ārā ģenerātors.
Aigars wrote:Kastīte alternatoram vajadzīga , lai izlīdzinātu strāvu no 50...V pie pilniem apgriezieniem līdz 14,..V kā tas ir normāli.
Atkal kļūda- šitas par kastīti un 50V ir no motociklu pasaules, kur ir pastāvīgā magnēta ierosme. Auto alternators dod ārā 14,5V, jo tiek regulēts ierosmes daudzums ar releja (kastītes :lol: ) palīdzību, kas bieži vien vienkārši ir iekšā korpusā un atsevišķi nav redzama.


sajaucu ar ģeneratoru. atkal tas pats novienojam ģeneratoram nost releju un mums nāks ārā smuki 47v maiņstrāvas.
Aigars wrote:Attiecīgi pilsētas režīmā saslēdzot daudz patērētājus (īpaši ziemā) ģenerātōrs nespēj uzlādēt akumulatoru un tam ik pēc laika ir vajadzīga piespiedu uzlāde.

Savukārt alternatoram šādu problēmu nav.
Daļēja taisnība, bet arī alternators, strādājot tukšgaitā, nespēj normāli uzlādēt akumulatoru, ja ir saslēgts viss ko var saslēgt. Vienkarši patēriņš ir lielāks par piegādi.

Galvenais kāpēc ģeneratorus nomainija uz alternatoriem ir tas, ka ģeneratora jaudas strāva tiek ņemta no kolektora caur oglītēm, uzreiz gatava līdzstrāva, bet tās oglītes pie lielas jaudas dzirksteļo un nodeg. Savukart alternatoram jauda tiek ņemta no statora maiņstrāvas veidā un caur taisngriezi (lielām diodēm) taisīta līdzstrāva. Un nekas nekur nedzirksteļo. Tāpēc var dabūt lielāku jaudu.
dzirksteļo dēļ tā ka nav piepiestas oglītes vai arī ir apdedzis rotors un nav īsti kontakta.
Image

User avatar
Aigars
foruma ģeds
Posts: 612
Joined: 06 Dec 2007 12:37
Location: springfielda

Re: something wicked this way comes...

Post by Aigars » 04 Jul 2011 21:59

ja pareizi sapratu tad tas ir tas ,kas pelēcim vajadzīgs :smile5: 6v->12v mazajā korpusā.
http://cgi.ebay.de/VW-Kafer-30PS-Lichtm ... 3f0b6e8be0
Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests