something wicked this way comes...

vieta jauniņajiem, kur uzdot visvisādākos jautājumus
Post Reply
User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2643
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 18 Dec 2008 14:27

lai gan TAS par ko iet runa, vēl nav pametis United States of Whatever (ceru, ka neatkārtosies busa stāsts, kuru nopirku oktobrī, bet saņēmu nākamā gada maijā :finga: ), tomēr izdomāju uzsākt tēmu, jo... darbs ir sācies :) tb ir liste lietu, kas ir sarakstītas kā darāmās, ir virkne lietu, kas nav skaidras un tiks uzdoti jautājumi, un ir lietas, ko esmu izkodis pats (yeaaaah!!!) un atzinis par labu esam un tāpēc nevajadzētu turēt sveci zem pūra....

ta nu sāksim! in general - tas, kas tiks darīts +/- ir aprakstīts tēmā "salātiņa atdzīvināšanas topiks" - te: http://forums.vabole.lv/viewtopic.php?f=4&t=603 , tikai..... atdzīvināts šobrīd netiks salātiņš, bet kaut kas wicked ;) lai gan arī salātiņš pie šitā tiks - ilgi un dikti domājot, tika pieņemts lēmums nepārdot savas labās atmiņas, bet pietaupīt viņu zem jumta kādus gadus 12 un tad jau Alise varēs ar šito vālēt ;)

nu bet ta tomēr par to wicked.... doma ir viennozīmīgi skaidra - perfekta piekare (IRS), disku bremzes visiem ratiem, 1303S kārba un ļoooooooooooti nikns dzelzis (tāds par kuru cilvēki saka: nafig tev tāds vajadzīgs ;) ). tā kā pār mūsu valsti valda slakteris un krīze, tad tiks īstenots ekonomikas stabilizācijas plāns, kura gala rezultāts izskatās lūk šāds:

Image

vienk tiek savesta kārtībā piekare (pie manis jau ceļo jaunas grīdas pannas u.c. dzelži), saliktas disku bremzes un IRS, jaunā kārba - tā sacīt viss, kas zemāks par dibenu... motors ir projekts 2009./2010. gada ziemai, virsbūve - 2050. gada ziemai vai pat vēlāk :muaha:

tad nu par IRS... kā jau te visi būs pamanījuši, izmisīgi meklēju 1303S uz izjaukšanu... neatradu. tb atradu, bet ne pa tādām jaukām naudām. ne te, ne zviedrijā. un ar tas, kas tika atrasts parasti bija vabole pilnā komplektā, bet mana vabolista roka neceļas sazāģēt vabuli, savākt IRS un pārēju atdot tolmetā.... nu nevaru un viss! ta nu sāku pētīt alternatīvas..... ja ar busiem ir īzī - teju desmitiem lapu piedāvā IRS conversion kit priekš split window busiņa, tad ar vabolēm ir bēdīgāk... nekā tāda :( un te nu sēdos pie forumu lasīšanas un :google: gūglošanas.... pēc pāris dienu meklēšanas, gotcha!!!!

The Porsche 924 and early 944 use an almost identical rear suspension set-up to that of the semi-auto, 1302 and 1303 beetles (Europe). This includes the A-arm starting off in life as the same part although the bolting pattern to the spring plate is different. The spring plates can be fitted to the beetle (IRS) with some machining work carried out on the chassis and enable a small amount of height and camber adjustment. The a-arms use different bushes but these can be changed for Beetle items and even the torsion bars are interchangeable. The anti-roll bar set-up can be used as well but this will be covered in greater detail later on. The 944 rear hub shafts use the same spline configuration as the beetle and run the same CV joints as a T2 meaning you can use the hub shaft and it gives you a bigger (and stronger) CV joint

nākamais solis > http://www.ss.lv.... tirgojas aš veseli trīs 924/944 porši... bet komplektā.. a nafig man poršs? it kā jau te nav nekāda sāpe sazāģēt, sirdsapziņa nemocītu :jipii: bet kur gan es liktu to visu pārējo??? vēl nākamais solis > http://www.porscheclub.lv - aš kādi 10 piedāvājumi 924/944 parts for sale. tēmēju uz 944, jo tā piekare projektēta uz 240 zirgiem, tb pietiks man un vēl kaimiņu sašam. diemžēl 944 vecāku par 85to sludinājumos naff, bet pēc 1985. gada sāka izmantot alumīnija piekari, kuru adaptēt vabolei ir mission impossible (vismaz priekš manis), palieku pie 924 (kas gan dizainēts uz 160 zirgiem, bet... gan jau būs labi) un jēēēēēē! Ls 40 un man jau ir porsche IRS piekare :) rīt braucu savākt... un ne vabole jāzāģē, ne liela nauda jāiegulda.

porsche seksuālā izmantošana ar to šobrīd beidzas, bet tiešām tikai šobrīd, jo.... ir jau arī nākamais webā atrodamais artikuls: How To Install a Porsche 901/911 Transmission? tb kā salīdzinoši vienkārši dabūt vabolē piecus ātrumus ar kārbu, kura ar dizainēta 200+ zirgiem... un nemaksāt gene bergam 2200 $$$ par piecpakāpju vaboles kārbu. vienīgā aizķeršanās ka .lv neviena vecā 901/911/915 porsche nav, bet aiz robežām ir... cenas no 100 mārciņām par lietotu līdz 1000 mārciņām par jaunu... ekonomija ir. tiesa jāpieskaita klāt neliela piš...s ar vaboles tuneli - tas ir apaļš, bet porsche shifteris, kantains. kā kvadrātu iebīdīt aplī? webā ats ir atrodams, neizskatījās nemas tik traki... enivej, šitas pagaidīs. šogad palieku pie 1303S kārbas, kuru par ļooooti skarīgu naudu atradu tepat šauļos....

nākamais artikuls - disku bremzes.... it kā šobrīd visiem ieteiktu iečekot http://www.vwheritage.com un ar viņiem tīklā saistītos http://www.bigboystoys-uk.com un http://www.streetstyleandpower.com - mārciņa ir nokritusies bezkaunīgi zemu - 0.781 - plus tam pieskaita UK svaigi pazemināto PVN (kāmēr .lv ceļ no 18% uz 21%, briti savu nolaida uz 15%) un vienk smieklīgo shipping - cenas sanāk mega draudzīgas. teiksim Empi Twin 40HPMX vēberu kits tagad maksā vien nieka 300 ls ar kapeikām (arī šitas jau man ielicies iepirkumu groziņā) :roll: arī disku bremžu konvertācijas kiti sanāk pie viņiem draudzīgi, ja vien nebūtu viens bet... something wicked lieto 'wide 5' - tb vecā kaluma 5x205 skrūves... un te nu cenas ir oi, oi, oi pat neskatoties uz UK jaukajiem cipariem.... ta nu ķērāmies pie USA browsēšanas... un ir lētāki risinājumi. šobrīd esmu iestrēdiz pie vee dub parts, kam ir gan link pin wide 5 http://www.vwparts.net/CB4192.html (pat uzreiz ar dropped spindles), gan pakaļas IRSis http://www.vwparts.net/CB4642.html

enivei, cenas nav tās draudzīgākās... tā kā iespējams, ka šoziem tiks apgreidota tikai priekšējā ass (kā nekā tā ar ir tā, kas uzņem lielāko bremzēšanas slodzi) - pakaļa pagaidīs. btw ja kāds zin vēl kādu jauku resursu, kur apskatīt / iegūt lētākus disku bremžu risinājumus, dodiet ziņu

nu jā.... vēl jau motors... tas gan ir nākamā gada projekts, bet iespējams, ka bāze tiks meklēta jau šogad. jau sameiloti pāris zviedru vīriņi, lai atvilktu kādu 1600 cc, kurš ta kalpos par pāreju uz 2272 cc. kāpē tieši tas izmērs? haaaaaaaaa..... ir meli, lieli meli un statistika. ķēros pie pēdējā - izgāju cauri visiem savā rīcībā esošajiem volksworld un tamlīdzīgiem žurnāliem, atķeksējot kāds ta kuram dzelzis, kādas galvas, kādi ķibuči utt. ar vienādu balsu skaitu un pamatīgu atrāvienu no citiem izmēriem līderē divi tilpumi 1776 cc un 2272 cc. kāpēc? nezinu. statistika. bet pieļauju ka kaut kāds suns tur ir paracies. un man nav iemesla to apšaubīt....

tas īsumā viss.... tagad pārejam pie jautājumu daļas :D
tā kā no UK nāk (tb esmu wishlistē, jo detaļa patreiz ir out of stock) arī 2" narrowed adjustable beam, tad gribēju jautāt: vai anti roll bar ir iespējams zāģēt / metināt / apzāģēt utt.? tb ja tilts ir par 5 cm šaurāks, tad vai no esošā anti roll bāra ar kaut ko var uztaisīt? vai sašaurinot priekšējo stieni var vēl izmantot esošās stūres tās... nu... tjagas? tb tās jau ar ta vaik īsākas?

baigi garais palags sanāca.... bet nu... ja kādam noderēs idejas... tad jau būs lapi :) ja nu kāds tik garu izlasīs, ar lapi :muaha: ja kāds vēl pateiks ko un kā darīt labāk - vispār spiegšu aiz sajūsmas!
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: something wicked this way comes...

Post by Undis » 18 Dec 2008 17:16

Rollbar stabilizators ir no rūdīta tērauda, tātad atspere. Tur neko locīt, zāğēt utt nevajadzetu. Tad ir jāpasūta jau gatavs – šaurāks. Stūres stieņus vienkārši apzāğē un iedzen vītni tālāk. Ar 2” sašaurinājumu tur īpaši daudz nevajadzēs zāğēt.

Tavam projektam ir tā saucamais “link pin” priekšgals (līdz 1967 gadam) tam ir visai ierobežotas iespējas cik šauru var to taisīt jo šaurāks var sākt nesaprasties ar virsbūves blekiem. 2 collas būs ok.

p.s. lai veicas!!!!
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Dzintars
rakstītājs
Posts: 224
Joined: 11 Mar 2008 23:11
Location: Rīga
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by Dzintars » 18 Dec 2008 17:35

Huh, varens projektiņš, lai veicas. :smile2:
Esmu arī pāris reizes sūtījis no vee dub parts- viss pagaidām štokos. Cenas viņiem salīdzinoši ļoti labas, bet vienmēr protams var atrast ko lētāk. Galvenais pluss šamējiem- viņi sūta ar USPS (parastais pasts), nevis kautkādu kurjerpastu. Izmaksas ir nesalīdzināmi mazākas.
Kas ir tas maģiskais IRS?
vw vabole `68 vw buss `75

User avatar
Jānis un Edgars
foruma ģeds
Posts: 606
Joined: 27 Sep 2005 14:00
Location: Rīga

Re: something wicked this way comes...

Post by Jānis un Edgars » 18 Dec 2008 17:47

Lai veicas! Un galvenais, lai pietiek pacietības, gan gaidīt,gan taisīt! :)

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2643
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 18 Dec 2008 17:50

Dzintars wrote:Kas ir tas maģiskais IRS?
IRS - Independent Rear Suspension
Indicating that the left and right rear suspension travel independently of each other. Associated with vehicles having constant velocity (CV) joints as opposed to vehicles with a Swingaxle suspension

īsāk sakot - neatkarīgā piekare.... īpaši aktuāla, ja grib ielikt nopietnāku dzelzi un panākt labāku vadāmību, kā arī ja ir vēlme sēdināt - IRS netaisa tos dikti slīpi sagāztos riteņus, jo rats saglabā perpendikulāti pret zemi. atšķirībā no swingaxle:

Image
vw typ1 '56 vw typ1 '67

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2643
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 18 Dec 2008 18:03

Jānis un Edgars wrote:Lai veicas! Un galvenais, lai pietiek pacietības, gan gaidīt,gan taisīt! :)
paldies, paldies :)
btw ja kādu interesē, tad te ir motoru statistika - mazs un mīksts pārākuma failā (microsoft excel) :finga:
te gan nav pēdējie mēneši - nesanāca salikt! motoram pretī ir gads un mēnesi, kurā volksworldā šamu konfigurāciju meklēt! ir ar otrs .xls, kur is tie 2276 motori atšifrēti - kādas galvas, kādi vārsti utt.
bet tas man laptopā, kas atrodas uz galda, kurš atrodas mājās :? tā ka tas būs citreiz ;)
Attachments
vw_motori.xls
(13.48 KiB) Downloaded 149 times
vw typ1 '56 vw typ1 '67

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: something wicked this way comes...

Post by PowerMeower » 18 Dec 2008 19:33

IRS vienīgā vērā ņemamā priekšrocība ir neslīpie riteņi...pie spēcīgajiem motoriem un dragrace vīri šā vai tā lieto cietās pusasis (swing axle), jo IRS vienalga ir jāpārtaisa ( pa tievu un jo mazāk kustīgu vai skrūvējamu detaļu-jo labāk!) - tas ir pirmais un vārīgākais punkts ko "nogriež" jaudīgais motors (krosā - reglāri!)...pakaļpiedziņas auto pusasu vietā savērpj kardānu kā skābeni, ja pirms tam neaprauj skrūves ar ko kardāns pieskrūvēts pie kārbas vai tilta...ir dabā redzēts un piedzīvots tepat Bauskā...
*
1776ccm ir labākais variants ko var "izspiest" īpaši nepārtaisot (nefrēzējot) A41 bloka iekšpusi (nepagarinot klaņa gājienu), bet mainot tikai cilindru izmēru , protams plus sadale,galvu portēšana (pulēšana), ieplūde - izplūde, karburatori...u.t.t.
*
2272ccm jau ir nopietns stroked motors, kur izmanto 90,5 vai lielākoties 92mm cilindrus, liek garos klaņus un vairāk par 78mm kloķvārpstu(max 86mm!)un visu jau ieriekš pieminēto komplektā...
Šie divi lielumi ir visoptimālākie jaudas un izturības ziņā - tik ātri nenokaujas...Var jau taisīt n-tās kombinācijas pēc personīgām vajadzībām ,bet šie ir ilgispēlējošie ( nav izmantota motora pārbūve pilnīgi visos galējos izmēros un režīmos-paliek materiāla drošības rezerve - maza gan, bet pietiekamo droša, lai nenodedzinātu lolojumu jau pirmajā izbraucienā...
Un ir noteikti jānodala , kas ir STILS un kas ir TEHNIKA...Ja grib stila auto, tad saulītes zīmēt un dragreisā vinnēt..kaut kā neiet kopā ar vēderu pa zemi ,narowed beams un citām tīri izskata lietām...
Viduspunktu-kompromisu bieži vien ir grūti vai pat neiespējami atrast .
Man liekas ka pasaulē cal-look ir vienīgais kas jau pamatā ir būvēts uz a la sacīkšvaboles ideoloģiskās platformas- viss ar mēru, lai izskatītos dusmīgs un tā arī rūktu un ripotu...
*
Protams , plika kubatūra pati par sevi vien neko nenozīmē,ir vēl ļoti daudz sīkumu, nesīkumu , nianšu un veidu kā iegūt to pēc kā sirds un prāts tiecas 8)
Jo tālāk atkāpe no oriģināla, jo sīkāka analīze pielietojamām modifikācijām...!!! 8)

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2643
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 19 Dec 2008 10:47

paldies par atbildi. vismaz par motora tilpumiem - kāpēc tieši šitie 2 rullē - man tagad ir skaidrība :) par IRS vs. swingaxle gan līdz galam nepiekritīšu. pat starp dragreiseriem nav vienprātības. te šami peras: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... gaxle++irs
plus klāt tam visam - dragreiss nav bijis un visticamākais, ka nebūs mana prioritāte. ja nu joka pēc kā jūs ar aļonu somijā izlaidāt, tad maybe. braukt un spiest uz sekundēm... nope!

arī par to, ka riteņu slīpums ir vienīgais labums - ar nepiekritīšu. viens no lieliem IRS plusiem ir arī degvielas ekonomija! IRS uz vabolītes (un ne tikai) griežas vieglāk. ja jau IRSis būtu sliktāks, tad jau pasaule uz to nekad nepārietu ;)

par IRS apraušanu - ar nepiekrītu, ka tas būtu viegli - tāpē jau es te lēkāju priecīgs, ka atradu info par porsche. jo kā jau minēju - 924 projektēts no vaboles daļām, bet paredzot 160 zirgus, bet 944 vispār uz 240 lopiņiem. domāju, ka vabolei (kura defaultā ir vieglāka - att. mazāka slodze) ar to kādam laikam pietiks. it īpaši, ja pieņem ka tālāk par 150 lopiem motorā diez vai centīšos iet. tālāk tā jau ir izvirtība tiem, kam nav ko darīt un/vai nav kur naudu likt :) ja man tāda stadija pienāks, tad of course būs arī vairāk zirgu :smile3:
vw typ1 '56 vw typ1 '67

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: something wicked this way comes...

Post by PowerMeower » 19 Dec 2008 11:23

Dragreiss jau bija domāts kā simbols auto spēka izmantošanai, jo kāpēc tad to nikno motoru taisīsi...nav jau burtiski uz starta vienmēr jāstājas...Un tas taču tieši ir tas ko tu gribi- 4salātiņi vienā !!
*
pusasīm IR JĀBŪT ekvivalentām auto jaudai - vienalga kā to panāk...swing der uzreiz, IRS ir jāpastiprina neizbēgami...par degvielas ekonomiju pie atkāpēm no standarta ir jāaizmirst jau tad kad tev ienāk prātā kaut doma par LUFTWAFFE...
standartā,protams, IRS ir jaunāka tehnoloģija...
Brīnos kā neesi kursā par pusasīm ( tb to noraušanu!)- tas ir visu laiku lielākais ekstrēmo automobīlistu bieds un problēma !!! un galīgi neprognozējama...
*
pie 2272ccm PS sanāks pie 190-200 ( varbūt tik nedaudz mazāk), jo kāpēc gan veidot tik lielu tilpumu bet bez jaudas...? Un ja pirksi jau gatavu dzelzi, tur tā jau būs - veči būvē visu att progresijā...

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2643
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 19 Dec 2008 12:54

tas, ka aprauj pusasis, ir zināma lieta, bet tak saku, ka jau tagad tiku pie 924tā porša tilta un attiecīgām pusasīm. ja liksies pa maz, nu ta meklēs tās no 944tā. jo 924 iet ar pastiprinātu 1303S vaboles piekari, tad 944 izmanto pastiprinātu T2 busa piekari. kādam laiciņam pietiks :)
vw typ1 '56 vw typ1 '67

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: something wicked this way comes...

Post by PowerMeower » 19 Dec 2008 13:01

Tad labi...ilgāk kalpos!!! 8)

User avatar
maria
centis
Posts: 88
Joined: 08 Jul 2008 02:52
Location: Planet: Earth

Re: something wicked this way comes...

Post by maria » 19 Dec 2008 15:47

Nabaga massiiniite.. kur nu veel ilgaak kalpot :lol:
(jocini-spocini... 5dienas neraatniibas galvaa :rolleyes: )
Air cooled hippy !!!

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: something wicked this way comes...

Post by PowerMeower » 19 Dec 2008 15:52

...motora mūžs diemžēl jūtami saīsinās, pretēji ieliktās naudas un jaudas pieaugumam...tā nu tas ir... :?
un to es neizdomāju , dzīve jau sen ir to ir parādījusi puspasaulei... :smile4:

User avatar
maria
centis
Posts: 88
Joined: 08 Jul 2008 02:52
Location: Planet: Earth

Re: something wicked this way comes...

Post by maria » 19 Dec 2008 16:11

es jau nesaku ka nav.. es tik raxtu neraatniibas!
it kaa meegjinaaju jokot :muaha: par masinas vecumu...
bet nesanaaca laikam :hang: he he
Air cooled hippy !!!

User avatar
vabole.lv
vaboļtēvs
Posts: 2643
Joined: 14 Jul 2004 15:05
Location: sūnu ciems
Contact:

Re: something wicked this way comes...

Post by vabole.lv » 19 Dec 2008 16:33

atcerējos!!!!!! domāju ko ta vakar man tik maz jautājumu bija... ir vēl! jautājums zinātājiem krāsu pasaulē - ir dzirdēts visku pa ausu galam, bet konkrēti tā ar neviens nav atbildējis. lai gan tēma cilāta, pat mr. california sakarā. tātad - kā iekonservēt automobīļa patinu??? lai rat-look paliek rat-lookains ilgi un dikti??? tb vai ir nav kaut kādi konservanti, caurspīdīgās lakas utt???
vw typ1 '56 vw typ1 '67

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest