Pirmskara vabole!

vieta jauniņajiem, kur uzdot visvisādākos jautājumus
Post Reply
User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 05 Jan 2010 15:53

Pēc neliela pārtraukuma, laiks atkal pastāstīt par pēdējiem darbiem kas veikti pie vaboles prototipa restaurācijas.

Šasijas panna atgriezās no krāsošanas. Galvenais bija nepārcensties bet saglabāt “ar rokām taisīto” nobeiguma kvalitāti, nevis lai izskatās kā no automatizēta konveijera nākusi.

Image

Ātrumkārba komplektā ar asīm ir jau iemontēta. Bremžu trumuļi ir izgatavoti no jauna, par paraugu ņemot vienu pirms-kara oriğinālu!

Image
Image
Image


Šasijas numurs 38/06!

Image

Priekšējās piekares sviras arī tiks izgatavotas no jauna par paraugu ņemot vienu saglabājušos oriğinālu. Šeit ir redzami sviru “modeļi” kuri vēlāk tiks darināti metālā.

Image

Plāns ir jau šī gada pirmajā pusē pabeigt šasiju līdz ripojošai/braucošai stadijai. Motors gan būs bāzēts uz 1939 gada bloka jo pagaidām trūkst visas detaļas lai savāktu “pareizu” 1938 gada prototipa motoru. Jāsaska ka dažas interesantas detaļas nesen ir atradušās, piemēram oriğinālā ğeneratora aizmugures plāksne (lējumā nav redzama VW emblēma) un alumīnija ventilatotra kaste!

Image
Image

Priekšgala bleķi arī tiek pamazām piepasēti un gatavoti savienošanai ar virsbūves čaulu.

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 16 Apr 2010 11:47

Tiem kas neseko līdzi notikumu gaitai TheSamaba.com un vw38.com, es tad nolēmu uztaisīt mazu apskatu par darbu progresu kopš janvāra.

Galvenais kas noticis ir ka šasija ir faktiski pabeigta. Priekšējais tilts tika no jauna uzkonstruēts Polijā. Daži sīkumi tam ir izmantoti no karalaika detaļām, bet faktiski tas ir pilnībā no jauna gatavots. Interesanti ka bremžu trumuļi ir precīzas kopijas detaļām no 1938 gada. Laimīgā kārtā, firma kas pirms kara gatavoja bremzes vw38 prototipiem, vēljoprojām pastāv un savā noliktavā atrada paraugus. Atlika tik sagatavot formas un trumuļus atliet no jauna. Tāpat pēc oriğināliem paraugiem ir izgatavotas piekares sviras.

Beidzot šasija stāv uz riteņiem. Paši riteņi gan pagaidām ir aizlienēti – īstie tiks sagatavoti vēlāk komplektā ar atbilstošām riepām.

Motors pagaidām būs no 1939 gada komplektēts ar dažām 1938 gada detaļām.

Pamazām tiek veikti arī virsbūves darbi. Visa priekšējā daļa ir jārada pilnīgi no jauna. Šeit daudz palīdz vw38/31 kabriolets. Piemēram bagāžnieka vāks izgatavots pēc tā parauga ievērojot dažas atšķirības starp Nr.6 un Nr.31. Instrumentu panelis arī jau gatavs. Jāsaka ka tas tikai vizuāli izskatās līdzīgs parastas split-vaboles panelim, jo tā izvietojums un forma atšķiras. Var redzēt kā stūres kolonna ”iegriežas” paneļa apakšdaļā. Daudzviet tiek izmantotas bleķa daļas no jaunākām split-vabolēm, bet tas tikai lai iegūtu vispārējo formu jo jebkurā gadijumā tās ir jāparveido lai atbilstu ’38 gada izskatam.

Image

Image

Image

Image

Image

Šeir redzams kabrioleta vāks (ar nokasītu krāsu) un daļa no vw38/06 vāka
Image

Te jau gandrīz gatavs vw38/06 vāks
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: Pirmskara vabole!

Post by PowerMeower » 16 Apr 2010 12:27

Latviski pat nav apzīmējuma tām izjūtām, kas rodas redzot kā vīri strādā....kaut kas like pārsteigums , sajūsma,gandarījums, apmierinājums kopā...!!!!! 8)

User avatar
Jānis un Edgars
foruma ģeds
Posts: 606
Joined: 27 Sep 2005 14:00
Location: Rīga

Re: Pirmskara vabole!

Post by Jānis un Edgars » 16 Apr 2010 13:27

Jā, RAUCHEN VERBOTEN! 8)

User avatar
ivo
foruma ģeds
Posts: 624
Joined: 21 Aug 2007 11:15
Location: Pārdaugava

Re: Pirmskara vabole!

Post by ivo » 16 Apr 2010 13:46

AKUĻITEĻNO! :smile2: :prayer:
Mazs cinīts gāž lielu vezumu!!!

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 16 Apr 2010 13:58

Vabole No5 wrote:Latviski pat nav apzīmējuma tām izjūtām, kas rodas redzot kā vīri strādā....kaut kas like pārsteigums , sajūsma,gandarījums, apmierinājums kopā...!!!!! 8)
Mağiskā formula: Milzīga entuziasma deva + apgozāmie līdzekļi + zināšanas + pazīšanās + tehniskā meistarība.

Te arī bildīte no motora kuru izmantos šai mašīnai. Motors no 1939 gada ar numuru 289 (!) Tas atradās Kübelwagen, tādēļ arī dažas īpašas atšķirības kā piemēram gaisa filtra turētājs un pārsegs uz regulatora.

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: Pirmskara vabole!

Post by PowerMeower » 16 Apr 2010 14:11

MJĀ...man liekas , ka šādas detaļas nopirkt nevar, tādas var tikai atrast, iemainīt, uztaisīt... :?

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Re: Pirmskara vabole!

Post by arturs » 16 Apr 2010 16:54

man radās jautājums Undim, kādēļ šai mašīnai ir divām stūrēm paredzētas vietas (skatīt pēdējo bildi) ??? Mācībnieks vai :D

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 16 Apr 2010 17:40

Jau prototipa stadijā vabole bija paredzēta arī eksportam uz valstīm kur brauc pa otru pusi ielai. Visām split-vabolēm instrumentu panelis ir veidots tā ka to samērā viegli var izmantot ja ražo mašīnu ar stūri labajā pusē, jāsamaina tik ielikas vietām.

Redz kur foto no ’38 gada vaboles paneļa ar redzamām stūres kolonas iedobēm.

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Re: Pirmskara vabole!

Post by arturs » 20 Apr 2010 13:02

skaidrs. tikai tai blakussēdētāja iedobe nav līdz galam, t.i. lai pārliktu stūri otrā pusē neliels pielabojums tomēr būtu jātaisa...

intresanti, visa pārējā stūrēšanas uzparikte arī pielāgota, lai tā vienkārši stūri var pārlikt .... kā, piemēram, padomju laika traktoram "kovrovec K-700" stūri varēji pārlikt uz priekšpusi vai aizmugures pusi (viņiem uz aizmugures hidrolikas lika lāpstas un lai nav jāskatās pār plecam, tad varēja pārlikt stūres....).

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: Pirmskara vabole!

Post by PowerMeower » 20 Apr 2010 13:07

...re kā gadi dara savu, jau aizmirsies padomju mantojums -
- traktors bija"Kirovec", "Kovrovec" bija 275ccm motocikls... :lol:

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Re: Pirmskara vabole!

Post by arturs » 20 Apr 2010 13:14

nu bet tu mani saprati.....

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: Pirmskara vabole!

Post by PowerMeower » 20 Apr 2010 13:21

...es ta jā ...
*
...bet kā tas laiks iet...
...jau (vismaz priekš manis) ir izaugusi paaudze, kas nezin un nesaprot par ko mēs te sarunājamies, kas nekad nav redzējuši ZILiņu. LAZu...kur nu vēl Kirovecu... :oops: 8)

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 20 Apr 2010 14:31

Vabole ar stūri labajā pusē bija iecerēta jau pašā sākumā. Vispirms gan tikai rasējumu veidā. Zināms ka 1939 gadā viens eksperimentāls modelis tika uzbūvēts.

Galvenā problēma jau nav pašā stūrē, bet pedāļos – nepieciešams atsevišķs dizains.

Nebija jau paredzēts ka jau gatavai mašīnai var stūri pārmest uz vienu vai otru pusi, bet gan ka abām versijām ir izmantojami pēc iespējas vairāk kopēji bleķa štancējumi. Arī modernām vabolēm sieniņā kas atrodas pie pasažiera kājām ir redzams izcilnis (bez cauruma) paredzēts stūres caurules ievietošanai.

Runājot par restaurējamo VW38 mašīnu, ir redzams ka virsbūves konstruktori ir mocijušies ar instrumentu paneļa dizainu. Viens ir tas ka stūres kolonna iegriežas panelī, bet arī cimdu nodalijuma durtiņas šofera pusē bija jāsašaurina jo citādi tās atduras pret stūri. Šīs nepilnības tika vēlāk novērstas.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1230
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: Pirmskara vabole!

Post by armands » 20 Apr 2010 15:14

Vabole No5 wrote:...re kā gadi dara savu, jau aizmirsies padomju mantojums -
- traktors bija"Kirovec", "Kovrovec" bija 275ccm motocikls... :lol:
Nu ir gan aizmirsies 8) 8) - Kovrovec bija 175 ccm 8)
vabolis '68

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests