Pirmskara vabole!

vieta jauniņajiem, kur uzdot visvisādākos jautājumus
Post Reply
PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: Pirmskara vabole!

Post by PowerMeower » 13 May 2009 14:18

Es jau domāju , ka šis nebūs īsti prastais Herrs...
Pārāk labi visas lietas par un ap VW auto atjaunošanu tur ir nostādītas...!
Liekas ka tā ģimene neko citu arī nedara kā tikai "slīpē bleķīšus" , kas maksā milzu naudu... 8)

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 13 May 2009 14:36

… un runājot par pārējām divām eksistējošām 1938 gada vabolēm kas pašreiz atrodas VW muzejā, kabriolets ir visoriğinālākais. Diemžēl tas tika “restaurēts” kautkad 50ajos gados ar detaļām kuras bija pieejamas rezerves daļu plauktos. Šasija ir no ovālvaboles! Tāpat arī vairākas virsbūves detaļas, bet laimīgā kārtā tur ir saglabājušās ļoti daudz neskartas vietas.

Otra vabole – sedans faktiski ir atdarinājums. Pirms dažiem gadiem tas tika kārtējo reizi pārtaisīts lai likvidētu iepriekšējos gados pieļautās kļūdas. Oriğināls tur ir tikai aizmugures logs un vāks, kā arī dažas mazsvarīgākas vietas. Visa virsbūve un šasija ir no parastas split-vaboles.

Varam tiekt ka Lietuvas vabolei ir saglabājies pārsteidzoši daudz no oriğinālās virsbūves un tā atradīsies uz pareizā gada šasijas.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

Re: Pirmskara vabole!

Post by PowerMeower » 13 May 2009 15:36

Nekad īsti neesmu sapratis kā šie tur to visu dara ( un kas skaitās "īstāk") -
- saglābj cik var (un spēj) oriģinālās sastāvdaļas;
- pēc rasējumiem un zīmējumiem izgatavo no jauna???
Esmu redzējis TV par kantoriem kas atjaunošanu saprot kā izgatavošanu no jauna ( piem MB, kur ādas un koka detaļas vienkārši ir sapuvušas...),
šeit tak ar rūsu un ar autogēnu sačakarētu metālu arī fiziski nevar atjaunot ( un ja izdodas, tad uz ļoti īsu brīdi, kā fikciju...) ,daudzu detaļu un fragmentu vienkārši nav...un šie to visu arī izgatavo "no rokas"?
Vai ir atšķirība jēdzienos
restaurācija ( es to saprotu kā vecā saglābšanu);
atjaunošana (saprotu kā izgatavošanu no jauna)..???
...un kā to traktē pasaulē??
Cik daudz ir jābūt min metāla no izlaides gada, lai varētu auto uzskatīt par tā gada ražojumu ( citādi sanāk tikai tā gada , vai att. modelis)...???

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 13 May 2009 16:30

Cik esmu ar antīko vaboļu lietām saskāries, tāda sajūta ka cik ir ekspertu, tik ir viedokļu. Nezinu īsti kā ir citu seno spēkratu cienītāju viedokļi, domāju ka šīs lietas arī atšķiras no vienas auto grupas uz otru, bet VW entuziasti šinī ziņā ir diezgan izlutināti jo VW tomēr bija massveida produkts, tātad gan lietotas gan jaunas detaļas var galugalā atrast. Un ja nevar, tad ir kāds kas kautkur kautko štancē.

Jautājums par to kas ir restaurācija, kas atjaunošana ir gana aktuāls, un vismaz man skaidras atbildes uz to nav. Tiko TheSamba bija diskusija par Hebmuller virsbūvi kas ir balstīta uz ovālvaboles bāzes un aprīkota ar specīali Vācijā štancētām detaļām kuras ir oriğinšālo perfektas kopijas, tad nu panesās!!! Katram bij ko par to teikt.

***

Ar Lietuvas vaboli, jāsaka ka VW restaurācija ir iegājusi līdzšim nezināmā telpā. Tas kas tur ir, tas ir un teorētiski atrast nepieciešamās detaļas nevar. Par laimi šī mašīna nonāca tāda cilvēka rokās kurš jau ir pierādijis pretējo, un kura rīcībā ir detaļas, kā arī piekļuve dokumentiem un rasējumiem, par ko daudzi citi restaurātori var tikai sapņot.

Visiem zināms cik daudz no Lietuvas vaboles ir saglabājies, tagad tikai jāredz cik daudz vēl varēs atrast atiecīgā gadagājuma detaļas, un cik no tā visa vajadzēs radīt nenokā.
Ar nepacietību gaidu turpinājumu…
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 13 May 2009 16:51

Ko vēl gribēju piemetināt par tēmu, Christian šodien man teica ka viņš esot atradis ciparus uz virsbūves detaļām. Tādēļ ka šīs mašīnas tika būvētas ar rokām, visas galvenās virsbūves detaļas bija numurētas – durvis, vāki, pati virsbūve. Ja ir zināms virsbūves numurs, tad pēc arhīviem vajadzētu varēt atrast arī šīs mašīnas sākotnējo identitāti. Viņš teica ka tuvākajās dienās to iespējams ka izdosies uzzināt. Atrastās šasijas numurs diemžēl nav saglabājies, bet visdrīzāk šai šasijai nekad nebija vaboles virsbūves, jo šasiju bija vairāk kā virsbūvju. Tas ir solis tuvāk šīs vaboles patiesajai identitātei!

Un ja kādam interesē ar ko Grundmann kantoris nodarbojas, tad lūk kur tikko pievienota sadaļa…
http://www.vw38.de/home/index.php?optio ... ry&catid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 18 May 2009 11:47

Neliels exkluzīvs ieskats:

Šī mašīna – 1938 gada kabriolets, nedēļas nogalē pa taisno no VW muzeja ieradās Grundmaņu darbnīcā un pašlaik ir izjaukšanas procesā!!! :shock:

Image

Tas nozīmē to ka pat VW muzejs atbalsta šo projektu ar viesiem tam pieejamiem resursiem.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Jānis un Edgars
foruma ģeds
Posts: 606
Joined: 27 Sep 2005 14:00
Location: Rīga

Re: Pirmskara vabole!

Post by Jānis un Edgars » 18 May 2009 12:01

Man ir bijis tas gods šo aparātu skatīt vaigā! 8)

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 18 May 2009 12:15

… man arī! Tālajā 1991 gadā.

Ceru drīz dabūt bildes kur šī vabole ir redzama izjaukta pa sastāvdaļām. Tas ir jādara lai verētu noņemt precīzus izmērus un sagatavot šablonus jaunu bleķu izgatavošanai.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 25 Sep 2009 12:35

Tāds neliels atskats par notikušo un jaunākās ziņas. Galvenais jaunums ir tas ka Lietuvas vabole bedzot ir identificēta! Bija jau cerība ka tas būs zināms jūnijā, bet process ievilkās. Ar arhīvu palīdzību jūnijā izdevās noskaidrot 10 iespējamās mašīnas.

Kopā tika saražoti 44 eksemplari vw38. Pēc šasijas numura 25 tika ieviestas izmaiņas virsbūvē (vāku stūri kļuva noapaļoti) tātad šīs mašīnas atkrīt. No 25 mašīnām 9 bija ar jumta lūku, tāka tās arī atkrīt. No atlikušajām dažas kļuva par eksperimentālajām un saņēma Kubelwagen (militāro) virsbūvi, dažas tika norakstītas katastrofu rezultātā… galugalā palika 2 varianti. Mašīnas ar šasijas numuriem 38/05 un 38/06. Burtiski pēdējās dienās nāca apskaidrība. Pētot arhīva fotogrāfijas ir redzams ka mašīnai 5, motora vāks ir smuki simetrisks, bet mašīnai 6 vāks neaudz atšķiras. Tas tādēļ ka šie prototipi tika faktiski veidoti ar rokām un katra mašīna var būt nedaudz savādāka. Pārbaudot Lietuvas vaboles motora vāku, ir redzams ka tas nav simetrisks! Tātad visticamāk šī mašīna ir ar šasijas/virsbūves numuru 38/06 un reğistrācijas mumuru IIIA 43006. Šo teoriju arī apstiprina fakts ka neliela daļa no oriğinālā šasijas tuneļa komplektā ar rokas bremzi bija saglabājusies. Tur, knapi salasāmi, ir redzami cipari 3?/?6. Atkal atmetot nederīgos – 26 un 36, paliek tikai 06 un 16. Mašīna 16 bija ar lūku, tāka paliek tikai 06.

Te nu arī ir bildes no Lietuvas vaboles kad tā vēl bija jauna. Šī konkrētā mašīna piederēja DAF organizācijai un diezgan daudz tika izmantota reklāmas akcijās/prezentācijās gan žurnālistiem gan sabiedrībai. Tā arī parādās reklāmas bukletos. Mašīnas pēdējā atrašanās vieta ir Berlīne. Tas tad arī izskaidro tās pazušanu un nonākšanu padomju zonā.

Image

Image

Image

Šeit dažas bildes kas parāda kā konkrētā mašna tika atpazīta

Image
Image
Image

Te var arī redzēt atšķirības motora vāka abām pusēm mašīnai 006

Image
Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
ivo
foruma ģeds
Posts: 624
Joined: 21 Aug 2007 11:15
Location: Pārdaugava

Re: Pirmskara vabole!

Post by ivo » 25 Sep 2009 12:40

Fantastika!!! :supz: Grandiozs pētnieciskais darbs tika paveikts! :jipii:
Mazs cinīts gāž lielu vezumu!!!

mocha
iesācējs
Posts: 45
Joined: 05 Nov 2008 20:58

Re: Pirmskara vabole!

Post by mocha » 25 Sep 2009 13:42

Nav vārdam vietas par pētniecības metodēm :prayer:
Veesu gaisu !

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 25 Sep 2009 16:39

Dažas bildes no vw38 kabrioleta izķidāšanas pasākuma Grundmann garāžā!

Image

Image
VIN plāksnīte…. Forši Volkswagenverk vietā F. Porshe !!!
Image
31. šasijas numurs iespiests uz rezerves riepas turētāja
Image

Image

Image

Šeit redzamas dažas no jauna uztaisītās virsbūves detaļas kurām pa pamatu ņemts muzeja kabriolets. Šie bleķi ir paredzēti bagāžnieka telpai un vākam.

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 13 Oct 2009 15:40

Jaunākās ziņas no restaurātoru darbnīcas. Pirmais mehāniskais mezgls gandrīz pabeigts – ātrumkaste un aizmugurējās asis. Atšķirībā no pārējām divām eksistējošām vw38 vabolēm, kurās atrodamas detaļas no pēckara splitvabolēm, šīs detaļas ir tieši tādas kādas būtu atrodamas vw38 prototipos 1938 gadā!

Image

Image

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 09 Nov 2009 13:14

Jaunākās ziņas ir ka virsbūves darbi sākās pagājušo nedēļu – trešdien, un nupat Polijā, militārtehnikas tirdziņā, tika atrasta stūre!!! Šo stūri izgatavoja Bosch un tā tika izmantota tikai vaboles prototipiem 1937 – 1938 gadā.

Image

Image

Image
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Re: Pirmskara vabole!

Post by Undis » 19 Nov 2009 11:19

Te atkal neliels ieskats restaurācijas procesā. Šasija beidzot saņēma jaunas grīdas. Grīda nāk no Čehijas un ir reprodukcija paredzēta karalaika Kubelwageniem un vabolēm. Veicot dažas izmaiņas, šīs grīdas puses atbilst ’38 gada dizainam.

Image

Image

Image

Šasijas darbi tiek veikti vadoties pēc oriğinālajiem rasējumiem.

Image


Plāns ir pabeigt šasiju līdz janvāra beigām. :shock:
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: lebedeks and 1 guest