Meksikāņa atjaunošana 1.daļa. Izjaukšana un šasijas atjaunošana

vieta jauniņajiem, kur uzdot visvisādākos jautājumus
Post Reply
lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Meksikāņa atjaunošana 1.daļa. Izjaukšana un šasijas atjaunošana

Post by lebedeks » 05 Jul 2018 09:14

Labdien,
Esmu uzsācis 1984. gada Meksikāņa atjaunošanu. Šobrīd esmu to pilnībā izjaucis, atdalījis šasiju no virsbūves. Par cik darbs notiks pakāpeniski tad sākšu ar pamatiem jeb šasiju. Secinājumi ir tādi ka jāmaina abi grīdas paneļi, “galva” un napaljona cepure. Visas šīs detaļas pasūtīju no Polijas interneta veikala www.garbusy.pl. Par cik ikdienā darbs nav saistīts ar auto remontu tad, lūdzu dodiet padomus, komentārus un citas lietas lai neizkāptu uz grābekļiem atjaunošanas procesā. Metinātājs ir atrasts un ceru ka jaunie paneļi un priekša tiks veiksmīgi iemetināti. Jautājums vai visām “vabolēm” ģeometrija vienāda? Tuvākajā laikā meklēju kur varētu nostrūklot virsbūvi. Pievienoju dažas bildes no darba procesa!

Izjaukšanas process aizņēma 3 pilnas dienas.

Izjaukšana
Image
Image
Virsbūves atdalīšana no šasijas
Image
Image
Image
Image
Image
Motora un kārbas noņemšana
Image
Bremžu sistēmas, degvielas cauruļu ņomšana un šasoja izjaukšana, priekšējā tilta noskrūvēšana
Image
Image
Secinājumi par rūsas postījumiem
Image
Image

Noplēsta "šķūninha plēve" un redzama sākotnējā dzeltenā krāsa
Image

Vecās grīdas nourbšana
Image
Last edited by lebedeks on 24 Aug 2018 09:06, edited 2 times in total.

lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Re: Meksikāņa atjaunošana

Post by lebedeks » 06 Jul 2018 15:25

Šodien atnāca jaunie grīdas paneļi u.c. šasijas detaļas
Image
Image
Image

User avatar
armands
foruma ģeds
Posts: 1231
Joined: 06 Sep 2004 13:37
Location: Riga

Re: Meksikāņa atjaunošana

Post by armands » 07 Jul 2018 17:50

Metinot klāt to priekšu būtu labi pieskrūvēt tiltu un samērīt attālumus no pakaļējām torsionu trubām, jo tā ir vienīgā detaļa, kas notur tiltu pareizi visos leņķos. Citādi tas auto pēc tam jau pēc noklusējuma ( "by defolt") brauks ap stūri un šķībi.
vabolis '68

lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Re: Meksikāņa atjaunošana

Post by lebedeks » 23 Jul 2018 09:35

Piekares un šasijas detaļu strūklošana, gruntēsana
Image
http://content25-foto.inbox.lv/albums/j ... 1532327456


Strūkološana mājas apstākļos



[BBvideo=]http://foto2.inbox.lv/janisbalodis/Vabo ... G-4965.mov[/BBvideo]





Rezultāts
Image
Image
Image
Pēc gruntēšanas
Image
Image
Image
Image

lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Re: Meksikāņa atjaunošana

Post by lebedeks » 06 Aug 2018 13:06

Pieķēros klāt grīdas paneļu, Napoleona un šasijas priekšas nomaiņai. Lai šķidrā šasija nepazaudētu ģeometriju sāku ar priekšu un šasijas visā garumā izveidoju ģeometrijas stendiņu, kuru piestiprināju pie šasijas aizmugures un uz tā piemetināju atzīmes visos svarīgākajos punktos un priekšējā tilta izmērus un leņķus. Pēc tam no sakuma nogriezu Napoleona cepuri un noslīpēju metinājuma šuves, tad saku griezt galvu, no sākuma uzmanīgi nogriezu daudz tuvāk kā plānoju, lai var redzēt kas notiek šasijas tunelī un atklājās, ka vajadzīgajā griešanas vietā tunelī ir otrā kārta, tad precīzi samērīju un atzīmēju griešanas vietu, tad uzmanīgi, lai neiegrieztu pa dziļi drošībai nogriezu kādus 10 mm tuvāk un piemērīju jauno “galvu”. Nogriezu atlikumus un varēja likt virsū jauno detaļu. Nācās pamocīties kamēr jaunā galva iesēdās, tad pieskrūvēju priekšējo tiltu un uzliku atpakaļ un piedzinu ģeometriju. Uzliku Napoleona cepuri un pievilku ar skrūvēm lai iesēžas, +- nopirktajām detaļām caurumi un izmēri sakrita, tagad uzmanīgi jāpiemetina lai nenobīdās ģeometrija.

Bildes zemāk


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image

lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Re: Meksikāņa atjaunošana

Post by lebedeks » 15 Aug 2018 09:04

Beidzot viens no darba posmiem beidzies, avantūriska cīņa ar rūsu, fleksi, ģeometriju, smilšu strūklu un nezināmo ir galā.

Tika lēnam nourbti grīdas paneļi, nostrūklotas grīdas paneļu metināsanas vietas, piegriezti jaunie paneļi un beigās viss nometināts.
Izmantojot brīdi kad nogriezta gava tunelis tika iespēju robežās iztīrīts apstradāts ar pretrūsas līzdekļiem, sagrunēts un sakrāsots no iekšpuses.Image

Image

Image

Image

Tunelis no iekšpuses

Image

Image

Image

Image

Image

Image

lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Re: Meksikāņa atjaunošana 1.daļa

Post by lebedeks » 20 Aug 2018 09:32

Pieķēros pārmetinātās šasijas antikorozijas apstrādei. Pirmais ko izdarījus sapūtu ar spiedienu visās šuvēs no abam pusēm epoksīda grunti.

Image


Tad nokrāsoju ar grunti parējo grīdu no abām pusēm

Image


Ar speciālu šuvotāju asptrādāju šķirbas starp paneļiem un pārējās metinājuma vietas.


Image


Salona pusi un aizmuguri nokrāsoju ar melno krāsu


Image
Image

Apakšu nopūtu ar atnikorozijas mastiku

Image

lebedeks
iesācējs
Posts: 16
Joined: 15 Jun 2018 14:35

Re: Meksikāņa atjaunošana 1.daļa. Izjaukšana un šasijas atjaunošana

Post by lebedeks » 03 Sep 2018 10:11

Kā pēdējos šasijas darbus veicu papildus pretkorozijas apstrādi ar "movildeidīgu" līdzekli. Sadziznu ar spiedienu to tunelī, galvā, sēdekļu kronšteinos, napoleona cepurē, kopā aizgāja 2,5 litri. Izmantoju silto un saulaino laiku kas melno šasiju kārtīgi sildīja tadejādi grozot šasiju uz sāniem, āugša, lejā ļāva "movilam" satecēt katrā sīkākajā šķirbiņā tunelī, napoleona cepures iekšpusē, galvā un visur citur. Liekais nāca arā pa visām sķirbām ar ko apsmērēju šasiju no ārpuses.

Image

Image

Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest