Iegāde...

vieta jauniņajiem, kur uzdot visvisādākos jautājumus
User avatar
ķirzaka
centis
Posts: 95
Joined: 23 Nov 2005 09:46
Location: Ikšķile

Iegāde...

Post by ķirzaka » 26 May 2006 09:56

Kam būtu jāpievērš lielāka uzmanība iegādājoties vaboli? Nekādas universālas metodes gan jau ka nav... bet tomēr... Kas varētu būt tās lietas, kuras ir jāizčeko pirmās, lai pateiktu, ka vabole tomēr nav galīgi "reanimācijā" jāliek? Kas varētu būt tās lietas, kuru trūkumus vai defektus var sākumā pieciest un laikā gaitā vērst pa labu? Ir kaut kādi knifi? Man baigi daudz jautājumi saradušies :lol:

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

vabole

Post by PowerMeower » 26 May 2006 10:52

Ideāli būtu, ja vabole brauc un viss funicē...Rūsai un laika zobam varbūt nav tik liela nozīme, kā tam , lai nebūtu veikta pārbūve a la po sovetski tb pielāgotas lietiņas no pilnīgi citiem +vēl krievu auto!, neatgriezeniski sabojāts oriģināls...šķūnings...Tas ir manuprāt pats sāpīgākais moments, jo ,pārsvarā gadījumu, vairs nav labojams,,,Var jau pārbūvēt, bet ar tam piemērotām detaļām (normālā pasaulē tas saucas - tuning)!!!
Last edited by PowerMeower on 26 May 2006 10:53, edited 1 time in total.

User avatar
jcx
foruma ģeds
Posts: 520
Joined: 07 Dec 2004 11:22
Location: Riga
Contact:

Post by jcx » 26 May 2006 10:53

Man ir grāmatiņa angļu valodā, varu pirkšanas daļu nokopēt.
Dabā ir vienkāršāk - jāskatās, lai nebūtu šeit vareni pārbūvēta. Pērkot pirmo, gan tas nebūs redzams. Ja vajag tūlītējai braukšanai, tad jāsēžas un jābrauc, izmēģinot visus piecus ātrumus. Aktuālākais varētu būt rūsa un rumpis kopumā. Dārgs ir ģenerators un kapitālais remonts dzinējam kā tāds. Briesmīga ir nokauta ātrumkārba (neesmu sastapis), nepatīkams ir skārda daļu trūkums motora "ietīšanai". It kā braukšanai netraucē, salikt vietā visu maksā naudu, bet, ilgi braucot bez skārda daļām, dzinējs regulāri pārkarst.
Galvenais laikam tomēr ir patīk/nepatīk. Nesaremontējamu lietu nav, tikai jānojauš izmaksas.

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

vabole

Post by PowerMeower » 26 May 2006 11:02

Aha! Ietinamie bleķi ir - neatņemama šī motora sastāvdaļa,ja trūkst vai neeksistē kaut viens no šiem bleķiem, motors vairs nav spēkā līdz atceļas pavisam...- Tas notiek nepārvaramas siltuma varas dēļ, termiņš ir īsāks nekā gaidīts un lielākoties pavisam negaidīts.
Nokauta kārba ir traki, bet dabūnamas ir citas, lietotas. Motori ir vairāk pieprasīti, tā kā kārbas paliek pāri...

User avatar
ķirzaka
centis
Posts: 95
Joined: 23 Nov 2005 09:46
Location: Ikšķile

Post by ķirzaka » 26 May 2006 12:45

Ka tiek domāts ar "ietinamajiem" bleķiem? Īsti nesapratu kas tie tādi.. :oops: Kā ir ar ritošo? Laikam tur nekā tāda, ko salīdzinoši grūti nomainīt/salabot nav...? Nav ne reizes nācies vaboli kārtīgi izložņāt un tās tehniskās zināšanas/varēšana gandrīs nulles līmenī... Tāpēc jau arī negribās ''iegrābties'' :roll:

User avatar
jcx
foruma ģeds
Posts: 520
Joined: 07 Dec 2004 11:22
Location: Riga
Contact:

Post by jcx » 26 May 2006 13:49

Piekarē un bremzēs viss ir labojams un nevar teikt, ka dārgi (tas gan, kā zināms, ir nosacīts jēdziens).
Ietinamie ir skārds visapkārt dzinējam. Īsumā - cauri dzinēja nodalījumam nedrīkst redzēt zemi garām motoram nekādā leņķī. Izņēmums varētu būt mazi, apaļi, neaizņemti caurumi, kur kaut ko vajag ieskrūvēt, vai arī gar dzenšķīvi dzensiksnai, bet arī caur to nekādā ziņā nevar izbāzt roku - tad tur trūkst kaut kas.

arturs
foruma ģeds
Posts: 579
Joined: 09 Oct 2005 10:13
Location: Rīga

Post by arturs » 26 May 2006 14:03

Ko nozīmētu - iegrābties! Jo tomer vaboles nav no tam jaunakajam (pamata viņas jau mūžam jaunas ir, bet gadi tomer liek manit savu).

Vienigi šo visu zināt vajaga, lai attiecīgi uz cenu spēlētu....., bet nu protams kā jau iepriekš minēts "šķūņjtuningu" arī nevajaga pirkt, jo atpakaļ uz oriģinālo būs grūti (kaut gan tā ir gaumes lieta ).

User avatar
ķirzaka
centis
Posts: 95
Joined: 23 Nov 2005 09:46
Location: Ikšķile

Post by ķirzaka » 26 May 2006 14:20

Paldies pa info! Domāju, ka ''šķūninga'' gadījumā spēšu to pamanīt... ja vien nav kāds speciālais ''dziļais šķūnings''. Bet tā jau ir mana problēma ;)
Protams, ka vaboles mūžam jaunas... Ar to iegrābšanos bija domāts kādas lietas, kuras tomēr obligāti vajadzētu zināt - piemēram pa dzinēja bleķiem.. Negribētos dabūt vaboli un visā drīzumā nokaut motoru :o

PowerMeower
foruma ģeds
Posts: 4192
Joined: 16 Jul 2004 10:18

vabole

Post by PowerMeower » 26 May 2006 14:23

Pacel paklājiņus un apskaties vai būda turās klāt pie grīdas...Parasti aizm.stūri ir tādi bēdīgi ( zem pakaļbeņķa).Ja vabolei ir izbeigušās maināmās detaļas, tad jau nav traki.Sliktāk ir, ja čupā ir pamatvirsbūve, tad fragmenti maksāāā un nomainīšanai vajag labu metinātāju, kas ir visai liels deficīts. Pārējo var no- un pie- skrūvēt arī pats( ja esi turējis rokā kaut ko smagāku par zīmuli...)
Dzelzis vai nu iet vai neiet, ģenerators vai nu lādē vai ne, kārba vai nu slēdzas vai ne, pārējais viss ir taisāms un uzlabojams...
Galvenais- lai nekas nav brutāli nolauzts ( salocīts!), lai max nekas netrūkst no vaboles dzīvībai svarīgām lietām...
Last edited by PowerMeower on 26 May 2006 14:28, edited 1 time in total.

User avatar
jcx
foruma ģeds
Posts: 520
Joined: 07 Dec 2004 11:22
Location: Riga
Contact:

Post by jcx » 26 May 2006 14:26

Šī vienkārši ir tā specifika, kas nav citiem auto. Pārējais plus/mīnus tāpat. Kreņķīgākais virsbūves darbs, ja apakša piemetināta pie augšas, iznīcinot siltuma kanālus. Vabolei siltums nāk pa sliekšņiem, bet apakša (saucamā panna) pie augšas tiek pieskrūvēta.

JE87

Post by JE87 » 26 May 2006 18:51

Ja cimdu nodalījumā atrodas autobusu saraksts, tad tādu vaboli labāk nepirkt! :)

Danijs
rakstītājs
Posts: 170
Joined: 10 May 2006 15:32
Location: Talsi

Post by Danijs » 26 May 2006 21:59

Laikam es esmu pēdējais kurš vaboli nopircis. Man bija tā: apmēram
20. aprīlī internetā (mobile.de) ieraudzīju :shock: , 24. sazvanīju Vāciju - nopirku,
28. pirmo reizi ieraudzīju uz treiļa Latvijā :roll: , 4. maijā pievienojos sezonas atklāšanā! Viss notika ātri, spontāni un forši! Vienkārši ieraugot tagad jau manējo vaboli, bija kaut kāds klikšķis, ka šī ir īstā, jo pirkt vaboli vispār nopietni nebiju plānojis. (protams, āķis lūpā bija sen). Pēc kā es skatījos: lai vabole nebūtu ar milzīgu nobraukumu, pēc iespējas mazāk pārbūvēta un pēc pieejamās bildes - vispārējais kopskats! Par cenu - man jau liekas: lēti pirksi dargi var sanākt! :oops: Kā jau iepriekš teici: grūti ir zināt kā visam jābūt, tas tiesa, kamēr neesi redzējis orģinālu, jo vaboli grūti vērtēt kā parastu mašīnu :!: Vabole ir kaut kas vairāk un citādāk :wink:

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Post by Undis » 29 May 2006 16:39

Ja peerk savu pirmo vaboli, ieteicami uzmekleet visjaunaako izlaiduma gadu ko var atrast/atlauties. '90-to gadu mexikaani piemeeram. Apmeeram taa kaa Danijam. Pastaav krietni mazaaka iespeeja ka kautkas buus sachakareets. Piekriitu JCX par virsbuuves un shasijas kopaa sametinaashanu, tas laikam ir trakaakais kas var buut. Nu un jabkursh "shkuuninga" variants ir potenciaals slazds. Pie visaam Shaizeem kaa piem. ruusa, var veel pieskaitiit plaisas shasijaa. Sevishki apskatiit priekshaa zem baakas aptuveni tur kur benziina caurule ieet shasijas tunelii. Ir redzeeti exemplaari!!! Vabole is visnotalj vienkaarsh organisms, ja arii ir probleema ko uzreiz nepamaniiji, viss ir salabojams.
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

User avatar
ķirzaka
centis
Posts: 95
Joined: 23 Nov 2005 09:46
Location: Ikšķile

Post by ķirzaka » 29 May 2006 22:52

Tā jau domāju, ka vabole ir vienkārš organisms. Bet par cik šitais eksemplārs tiešām solās būt pirmais, tad sāka likties, ka ar visur izlasītām, bet pašam dzīvē nepārbaudītām gudrībām varētu nepietikt :wink: Tāpēc jau tāds visu aptverošs jautājums :oops: Rekā arī sanācis šo to pilnīgi nezināmu uzzināt (tas metāls apkārt dzinējam, piemēram,). Ceru, ka drīzumā piecos vilkos viesoties sanāks ne kā parastam apmeklētājam, bet kā vaboles īpašniekam :D

User avatar
Undis
foruma ģeds
Posts: 1618
Joined: 12 Aug 2004 14:10
Location: Vasarkalne

Post by Undis » 30 May 2006 08:52

Tad lai veicas!
Starp citu ja grasies vaboli iepirkt no faaterlandes, tad jau iepriekshmineetais www.mobile.de ir labs saits kur mekleet. Pavisam nejaushi uzgruudos veelvienam, www.kaeferwelt.com
Shamie paarsvaraa piedaavaa '80 - '90 gadu vaboles. Ja kaads paarvalda vaacu meeli varbuut var papeetiit, liekas ka vini taas vaboles arii nedaudz uzprishina, pielabo kur vajag...
Reiz bija:
1969 gada vabole - R.I.P.
1967 gada vabole - ražota Austrālijā
1973 gada vabole - no Vācijas
1955 gada vabole "BLACK MAMA" - no Zviedrijas
undis@vabole.lv

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest